Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

η γιορτή των 3 Ιεραρχών !!!!




τιμώντας την αυριανή γιορτή των 3 Ιεραρχών  

μάθαμε για το έργο, την προσφορά και τη συμβολή τους, 

στην παιδεία και την κοινωνία ....



πήραμε φλοιό από ιτιά......

χρωματίσαμε τους 3 Ιεράρχες...... 

κολλήσαμε...

και περάσαμε πρώτα με διάλυμα καφέ ......

και μετά με αραιωμένη, άσπρη κρυσταλλική κόλλα ..... 

για χρώμα και παλαίωση .....

φυσικά και χρυσόσκονη...




Χρόνια μας Πολλά !!!!




τα έργα μας !!! 









Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

" η περιπέτεια της κόκκινης ομπρέλας "


αφού μάθαμε τα 5 βήματα για να πούμε  μια ιστορία ....

θα τη δείτε  ΕΔΩ




και πειραματιστήκαμε να γράψουμε μια ιστορία....

 με αφορμή ένα έργο τέχνης !!!

θα το δείτε  ΕΔΩ


  

έφτασε επιτέλους η στιγμή να γράψουμε την δική μας ιστορία, 

που θα απορρέει από το πρώτο έργο τέχνης που φιλοτεχνήσαμε 

σε συνεργασία με το 1ο Νηπιαγωγείο Χρυσούπολης !!!! 

η ολομέλεια του τμήματος μας πρότεινε πολλές και διαφορετικές εκδοχές, 

για το πως θα ξεκινά η ιστορία μας και πως θα εξελίσσεται......

όλες οι εκδοχές καταγράφηκαν από τη νηπιαγωγό.....

με ψηφοφορία(ποιος προτιμά τι και γιατί), η ολομέλεια επέλεξε το τελικό προϊόν ....

ακολούθησε η επεξεργασία των στοιχείων και ο εμπλουτισμός του κειμένου .....

οι μαθητές ανακαλούσαν και προσάρμοζαν την προηγούμενη εμπειρία τους και τις γνώσεις που κατέκτησαν ....



στο ίδιο πνεύμα της συνεργατικότητας ξεκινήσαμε να γράφουμε 

και να εικονογραφούμε την ιστορία...... 

εμείς αναλάβαμε τα 4 πρώτα βήματα ( τόπος-χαρακτήρες-πρόβλημα-πλοκή )

και αφήσαμε τη λύση να την δώσουν τα παιδιά της Χρυσούπολης !!! 

 ακολούθησε η εικονογράφηση της ιστορίας...... 

το μέρος της συγγραφής, της ιστορίας που μας αναλογούσε χωρίστηκε σε 4 μέρη...... 

οι μαθητές χωρίστηκαν αντίστοιχα σε 4 ομάδες......

και κάθε ομάδα ολοκλήρωσε την εικονογράφηση που της αναλογούσε ......


δείγμα από την εικονογράφηση της ιστορίας μας ....



για να τη διαβάσετε,

 πατήστε :    ΕΔΩ 

 " η περιπέτεια της κόκκινης ομπρέλας "


οι 4 ομάδες επίσης πρότειναν από ένα τιτλο για την ιστορία μας....

ο τίτλος της ιστορίας προέκυψε μετά από on-line ψηφοφορία 

στο Google Forms, μεταξύ των παιδιών του τμήματός μας 

τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας



ψηφίστε και σεις αν θέλετε κάποιον από τους προτεινόμενους τίτλους





Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

σιγά μην χιονίσει στον Πύργο κυρία.........



διαβάσαμε το ποίημα : " ο χειμώνας " της  Μάρω Λοίζου 

μαντέψαμε την εποχή και αφουγκραστήκαμε τον χειμώνα....


" ο χειμώνας "

(Μάρω Λοίζου)


Δεν  μ ακούς ;
Έρχομαι μέσα από τους έρημους ασφαλτόδρομους.
Έλα, έλα, κοριτσάκι
μυρίζω φασουλάδα, πορτοκάλι και τραγανιστό τσουρέκι.
Έλα, έλα, αγοράκι
φόρεσε το σκούφο σου
βάλε τα μάλλινα γάντια σου
άνοιξε το στόμα σου, να ξεδιψάσεις με το χιόνι
..............................................................
.......................................
Για κοίτα πως μελάνιασε η μύτη σου ... την πάγωσε τ αγιάζι
Έλα, έλα, αγοράκι
έλα, έλα, κοριτσάκι
Δεν  μ ακούς ;
Είμαι ο χειμώνας



τι είναι για μας ο χειμώνας??? 

κρύο-γάντια-σκουφιά-τζάκι- σκι-χιόνι-χιόνι-χιόνι......κλπ

μα πολύ χιόνι και χιονίζει και χιονοπόλεμος και χιόνι !!!

και μια φράση πρόκληση....

" σιγά μην χιονίσει στον Πύργο κυρία "




και μια που στον Πύργο είναι απίθανο να χιονίσει.......

ας φτιάξουμε χιόνι !!!!! 

πήραμε λοιπόν :

αφρό ξυρίσματος -άσπρη κόλλα -χρυσόσκονη ...

και άρχισε να χιονίζει !!!





το χιόνι έπεφτε πυκνό .......

φτιάξαμε χιονάνθρωπο ......

τα δέντρα ντύθηκαν στα λευκά .....

οι σκεπές των σπιτιών βάραιναν .....

οι δρόμοι έκλεισαν...... 

λες να μην έχουμε και σχολείο αύριο ????? 

χαχαχαχαχαχα !!!!!




 επιτέλους χειμώνας .....



και στον Πύργο !!!!


Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

μια ιστορία, Vincent van Gogh και χειμωνιάτικο τοπίο ........

Vincent van Gogh, 

"χειμωνιάτικο τοπίο"


με αφορμή το έργο ....

παρουσίαση έργου, παρατήρηση, περιγραφή, ανάλυση-συζήτηση

τι βλέπουμε ..... τι εποχή είναι..... ποια χρώματα κυριαρχούν ..... 

υπάρχουν πρόσωπα στο έργο.....τι θέλει να δείξει ο ζωγράφος.....

τι φοράνε οι άνθρωποι στον πίνακα......

πως αισθάνονται άραγε τα πρόσωπα του έργου.... τι κάνουν.....κλπ


στη συνέχεια με αφορμή την ιδέα από το 

 art blog, της αγαπημένης, Νίνας 

έκοψα το έργο σε 3 μέρη ...... 

και χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες....


κάθε ομάδα έπρεπε  να παρατηρήσει με μεγάλη προσοχή 

το τμήμα του έργου και να φτιάξει μια ιστορία- περιγραφή ..... 

ο αρχηγός της κάθε ομάδας θα συνέλεγε τις πληροφορίες ....

και θα παρουσίαζε την ιστορία-περιγραφή της ομάδας του στην ολομέλεια..... 

τέλος οι αρχηγοί των ομάδων (με την υποστήριξη της ομάδας τους) 

έπρεπε να συνδέσουν τις 3 ιστορίες-περιγραφές σε μία !!! 


ανακαλέσαμε βέβαια τις γνώσεις, 

που αποκομίσαμε από προηγούμενη δραστηριότητα :

5 βήματα για να ξαναπώ μια ιστορία "

και βοήθησε εξαιρετικά στο να συνθέσουμε 

και να γράψουμε την ιστορία μας .....


ολοκληρωμένη πια η ιστορία μας έγινε ψηφιακό βιβλίο....

απολαύστε την !!!





χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη 

την ιδέα της αγαπημένης φίλης, Πόπης ....

έδωσα στα παιδιά αντίγραφο του έργου 

και τους ζήτησα να προσθέσουν τους ίδιους στο έργο ....

ή διάφορα στοιχεία ( πρόσωπα-ζώα-αντικείμενα) ...

 προκειμένου να αλλάξουν την πλοκή της  ιστορίας ......



μαγεμένη και εντυπωσιασμένη, ( για τρίτη συνεχόμενη μέρα )

από το συνολικό αποτέλεσμα της μέρας !!!



 είπαμε...... 

τα αστεράκια μου   "λάμπουν"






Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

5 βήματα για να ξαναπώ μια ιστορία ...... η κυρά Καλή και οι 12 μήνες !!!!


διαβάσαμε το παραμύθι :

 "η κυρά Καλή και οι 12 Μήνες " 

προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε την ιστορία 

και να διακρίνουμε τα βασικά στάδια εξέλιξης-πλοκής της...... 

πότε-που-ποιος-πως-γιατί-επειδή-άρα ....

δίνω 5 και ξαναλέω το παραμύθι !!!

ετοίμασα στα μικρά μου τα παρακάτω φύλλα για να εμπεδώσουν καλύτερα ....

θα τα βρήτε  ΕΔΩ  και  ΕΔΩ

ή   ΕΔΩ  και   ΕΔΩ




1. τόπος-χώρος

που διαδραματίστηκαν τα γεγονότα ???





2.  χαρακτήρες

ποιοι ήταν οι ήρωες (άνθρωποι-ζώα-στοιχεία) ???



3. πρόβλημα

 ποιο ήταν το πρόβλημα στην ιστορία μας ???



4. πλοκή  " Αρχή-Μέση-Τέλος "

ποια ήτα η υπόθεση του παραμυθιού ???

τι έγινε στην αρχή, τι στη μέση και τι στο τέλος ???




5. λύση 

τι λύση βρέθηκε στο τέλος της ιστορίας ???



 όλα τα στάδια της αφήγησης τα περάσαμε διαδοχικά σε μια κορδέλα

 και τα τοποθετήσαμε στη γωνιά των παραμυθιών μας



στα παιδιά δόθηκε ανάλογο φύλλο εργασίας.......

 κατενθουσιασμένη από το αποτέλεσμα .....

μια περήφανη νηπιαγωγός...... 

ουδέν σχόλιον !!!








τις ιδέες για τα φύλλα εργασίας που έφτιαξα 

τις βρήκα στους παρακάτω συνδέσμους:




Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

ο Παππούς Χρόνος !!!


με αφορμή το βιβλίο: 

"ο Παππούς Χρόνος"  της Πόπης Διακαινισάκη ....... 

αναφερθήκαμε στο κύλισμα του χρόνου .......... ΄

χρόνος - εποχές - μήνες ....


... δώδεκα μήνες αθλητές 

στο γήπεδο του χρόνου 

δώδεκα μήνες αθλήτές 

κάνουν αγώνα δρόμου ...

                                               Λιλιπούπολη




φωτοτυπήσαμε και χρωματίσαμε τους ήρωες του βιβλίου ......



καθίσαμε σε κυκλική διαδοχή και αναλάβαμε από ένα μήνα και εποχή .....



δημιουργήσαμε τη χάρτα του 2016 

με τα παιδιά και τα εγγόνια του ...



μάθαμε να βάζουμε σε κυκλική ακολουθία τις 4 εποχές ........

και σκαρώσαμε ένα επιδαπέδιο με τις 4 εποχές ....




κάθε παίχτης επιλέγει την εποχή που θα ξεκινήσει 

και προχωρά σύμφωνα με την χρονική ακολουθία των εποχών....... 

οι επιλογές είναι πολλαπλές και οι επιτυχείς διαδρομές ποικίλες ....



τα μικρά μου ξετρελάθηκαν 

και γω ένιωσα περήφανη που τα κατάφεραν ....... 

παρακαλώ, δεν ήταν καθόλου εύκολο .....





 την εμπειρία μας την περάσαμε και σε υποστηρικτικό υλικό .....





στη συνέχεια ζωγραφίσαμε χρόνο-εποχές-μήνες .....

και φτιάξαμε έναν ατομικό τροχό του χρόνου !!!




αυτά λοιπόν .....

ξεθεωθήκαμε !!!!