Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016
Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016
το αρχικό μου και "τα δώρα της θάλασσας" ....
με τη βοήθεια του Τσέστερ ....
μαθαίνουμε το αρχικό του ονόματός μας !!!!
μια πρώτη επαφή με το όνομά μας .....
επιλέγαμε την καρτέλα που πιστεύαμε ότι γράφει το όνομα μας .....
την αντιστοιχίσαμε στον πίνακα αναφοράς των ονομάτων μας .....
(αν δεν αναγνωρίζαμε το όνομά μας ζητούσαμε βοήθεια
από τον πίνακα αναφοράς των ονομάτων μας )
και αναζητούσαμε το αρχικό του ονόματός μας στον Τσέστερ
( ανεβοκατεβάζοντας τη λουρίδα χαρτιού με τα αρχικά μας)
ο Τσέστερ σήμερα έφερε : "δώρα από τη θάλασσα"
άμμς, κοχύλια, βότσαλα, μπουκαλάκι με μήνυμα ....... μια παραλία σωστή !!!!
μα παραλία δίχως θάλασσα δεν........
οπότε, πήραμε αφρό ξυρίσματος, μπλε χρώμα.......
ανακατέψαμε......
και να, η θάλασσα !!!
ανοίξαμε το μπουκάλι, που ξέβρασε η θάλασσα ......
διαβάσαμε το μήνυμα και ακολουθήσαμε τις εντολές.....
ψάξαμε λοιπόν να βρούμε το βότσαλο, με το αρχικό του ονόματός μας ........
και σχεδιάσαμε στη θάλασσα το αρχικό μας !!!
τέλος.....
με λίγη "θάλασσα" γράψαμε το αρχικό μας σε χαρτί !!!!
το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό ....
καθώς αφήνει μια ανάγλυφη όψη !!!
ξέχασα να σας πω ......
πριν γράψουμε το αρχικό μας με "θάλασσα"....
ρίξαμε λίγη κόλλα μέσα....
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016
σύνθεση ομάδων ....αλά Τσέστερ !!!
συγκρότηση ομάδων με τα "φιλάκια"του Τσέστερ !!!
Α/σύνθεση 2άδων !!!
τι σκόρπισε πια, ο Τσέστερ, μέσα στην τάξη ????
χαρτάκια δεξιά και αριστερά.......
μπας και έγινε άταχτος ???
όχι βέβαια, ο Τσέστερ, δεν τα κάνει αυτά .....
η μουσική ξεκινά ....
όλοι κινούνται στο χώρο,
προσοχή μην ακουμπήσουμε ο ένας τον άλλον .....
η μουσική σταματά .....
το κάθε παιδί πρέπει να πάρει ένα από τα σκορπισμένα χαρτιά ....
και ψάχνει να βρει ένα φιλαράκι, με βάση, το ίδιο χρώμα......
συμπληρώνει το άλλο του μισό ....
το "φιλάκι" του Τσέστερ !!!!
επιτεύχθει η σύνθεση δυάδων !!!
δραστηριότητες γνωριμίας, εξοικείωσης, επικοινωνίας, συνεργασίας
και σύνδεσης των μελών της δυάδας
1. συστήνομαι ....
λέμε τα ονόματα μας......
λέμε μυστικά ....... πειραζόμαστε ..... γνωριζόμαστε !!!
2. οδηγός και αυτοκίνητο ....
Ο ένας είναι το αυτοκίνητο και ο άλλος ο οδηγός. Το παιδί που παριστάνει το αυτοκίνητο έχει τα μάτια κλειστά και ο οδηγός σπρώχνοντάς τον ελαφρά από τους ώμους τον οδηγεί στο χώρο φροντίζοντας να μη χτυπήσει ή να συγκρουστεί με κάποιο άλλο αυτοκίνητο.
3. πάρε το μαξιλάρι ....
οι δυάδες παίζουν με ένα μαξιλάρι, χωρίς να χρησιμοποιούν τα χέρια τους. Προσπαθούν ο ένας να δίνει το μαξιλάρι στον άλλον κρατώντας το με διάφορα μέλη του σώματός τους. π.χ. με τα γόνατα, το κεφάλι, κ.λ.π.
4. με μια γκοφρέ κορδέλα ....
Τα παιδιά σε δυάδες, κρατούν μια χάρτινη κορδέλα (γκοφρέ).
Με τη μουσική περπατούν στο χώρο και παίζουν με την κορδέλα,
προσπαθώντας να μην σκιστεί.
5. πισωπατώντας με ένα κουβάρι ......
οι δυάδες παίζουν με ένα
κουβάρι. Ο κάτοχος του κουβαριού το ξετυλίγει
κάνοντας διάφορα σχέδια και ο άλλος ακολουθεί
πατώντας πάνω στη γραμμή με όποιο τρόπο του
ζητηθεί .π.χ. στις μύτες των ποδιών, τις φτέρνες,
κ.λ.π. Όταν φτάσουν στο τέλος της διαδρομής, ο
κάτοχος του κουβαριού αρχίζει να μαζεύει το
κουβάρι και το παιδί που τον ακολουθούσε πρέπει
να κάνει τη διαδρομή περπατώντας προς τα πίσω
(με την πλάτη).
Β/σύνθεση 4άδων !!!
τώρα δύο, ίδιου χρώματος "φιλάκια"....
ενώνονται και συνθέτουν την 4άδα !!!
οι ομάδες μας είναι σχεδόν έτοιμες, διαχωρισμένες βάση χρώματος......
κόκκινη - κίτρινη - πράσινη - μπλε !!!
ακολουθούν, δραστηριότητες γνωριμίας, εξοικείωσης, επικοινωνίας, συνεργασίας
και σύνδεσης των μελών της τετράδας
1. συστήνομαι .....
λέμε το όνομά μας χτυπώντας παλαμάκια ....
2. σαρανταποδαρούσα .....
Τα παιδιά καθισμένα στο πάτωμα το ένα πίσω από το άλλο, το μπροστινό παιδί πιάνει τα πόδια του παιδιού που βρίσκεται πίσω του. Προσπαθούν να κάνουν μια σαρανταποδαρούσα και να κινηθούν στο χώρο.
3. διάδρομος γυμναστικής ....
πάνω σε χαρτί του μέτρου ....
η ομάδα, πατάει ένα μέρος του χαρτιού και το υπόλοιπο την σκεπάζει ....
η ομάδα προσπαθεί να προχωρήσει ελευθερώνοντας τόσο χαρτί κάθε φορά
όσο χρειάζεται, χωρίς να σκιστεί το χαρτί ....
Γ/παραγωγή συλλογικού έργου !!!
κάθε ομάδα βάφει το "φιλάκι" του Τσέστερ στο αντίστοιχο το χρώμα, που ανήκει.....
αφήνει τα αποτυπώματά της.......
γράφει τα όνοματά των μελών της ....
και ολοκληρώσει το έμβλημα της ομάδας τους !!!
κάποια από τα παιχνίδια μας τα βρήκαμε στο :Τεύχος Α, παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης....
της Ελένης Καμπέρη Τσουριάδου : http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/1409/256.pdf
Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016
" Δώσ’ μου το χέρι σου "
τι κρατούσε σήμερα, ο Τσέστερ ????
ένα βιβλίο ......
" Δώσ’ μου το χέρι σου "
της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη
μια απίθανη συγγραφέας που είχα τη χαρά να γνωρίσω από κοντά !!!!
θέλοντας να εισάγουμε και να καλλιεργήσουμε έννοιες,
όπως φιλία, μοίρασμα, ενσυναίσθηση, συνεργασία, ομάδα ....
και να προετοιμασουμε την οργάνωση και το διαχωρισμό των ομάδων....
διαβάσαμε το : " Δώσ’ μου το χέρι σου "
Η αρκούδα με τα δυο αρκουδάκια της και η αλεπού με τα πέντε αλεπουδάκια της μαλώνουν.
Η καθεμιά θέλει να πάρει δικό της το μέλι που βρήκαν για να το φάει με τα παιδάκια της.
«Να τρέξουμε» λέει η μία.
«Όποια βγει πρώτη θα πάρει τη λιχουδιά!» συμφωνεί η άλλη.
Ξαφνικά όμως γίνεται κάτι που τα ανατρέπει όλα. Και τώρα;
Γιατί περνούν το τέρμα η μια μαμά πάνω στους ώμους της άλλης;
Ποια νίκησε;
Το μέλι τελικά ποια θα φάει με τα παιδάκια της;
Η αρκούδα με τα δυο αρκουδάκια της και η αλεπού με τα πέντε αλεπουδάκια της μαλώνουν.