Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

έλα να γίνουμε ομάδα ......




συγκρότηση ομάδων με ......hot air ballon !!!


σε προηγούμενες μας δραστηριότητες μας,
 κατανοήσαμε την έννοια της φιλίας και της ομάδας ...... 
( θα τις δείτε: ΕΔΩ )

σήμερα ξεκινήσαμε την σύσταση ομάδων !!!!


Α/σύνθεση 2άδων !!!


χρωματιστά αερόστατα .....

με τον επικείμενο κυκλώνα, που σε μας έφτασε νωρίτερα, 

σκορπίστηκαν στη τάξη ....


η μουσική ξεκινά .... 

όλοι κινούνται στο χώρο, 

προσοχή μην ακουμπήσουμε ο ένας τον άλλον .....

 η μουσική σταματά .....

το κάθε παιδί πρέπει να πάρει ένα από τα σκορπισμένα αερόστατα ....






αναφέρει το χρώμα του αερόστατο του .... 

και επιβιβάζεται !!! 


ο αέρας φυσά δυνατά και τα αερόστατα στροβιλίζονται .....

χορεύουν στον ρυθμό του αέρα ....





κάθε αερόστατο, ψάχνει να βρει ένα φιλαράκι, 

με βάση, το ίδιο χρώμα.....





επιτεύχθηκε η σύνθεση δυάδων !!!


ακολουθούν, δραστηριότητες γνωριμίας, εξοικείωσης, επικοινωνίας, 

συνεργασίας και σύνδεσης των μελών της δυάδας 




1. συστήνομαι ....


λέμε τα ονόματα μας......

  λέμε μυστικά ....... 



 

χορεύουμε ...




 χτυπάμε παλαμάκια ...  

πειραζόμαστε ..... 

γνωριζόμαστε !!!





2. συνεργάζομαι, εμπιστεύομαι ....


πιάνω με το ένα χέρι το φιλαράκι μου 

και στο άλλο κρατώ, κάτω από τη μασχάλη μου, ένα μπαλόνι .... 

περπατάμε στο χώρο .....

προσοχή δεν αφήνω το χέρι του φίλου μου, 

ούτε πρέπει να μου πέσει το μπαλόνι .....




τώρα το μπαλόνι μεταφέρεται ανάμεσα στα πόδια μας.....

ωχ !!!! δυσκόλεψαν τα πράγματα ...






Β/σύνθεση 4άδων !!!


τώρα δύο, ίδιου χρώματος αερόστατα....

 ενώνονται και συνθέτουν την 4άδα  !!!


οι ομάδες μας είναι σχεδόν έτοιμες, διαχωρισμένες βάση χρώματος...... 

 κόκκινη - κίτρινη - πράσινη - μπλε - πορτοκαλί !!!


ακολουθούν, δραστηριότητες γνωριμίας, εξοικείωσης, επικοινωνίας, συνεργασίας

και σύνδεσης των μελών της τετράδας 





1. συστήνομαι .....


λέμε το όνομά μας, χαιρετάμε, 

επιβιβαζόμαστε στα αερόστατα μας ....

και το ταξίδι των ομάδων ξεκινά .....





2. συνεργάζομαι, εμπιστεύομαι ....



κάθε ομάδα κρατά 2 ράβδους (στις 4 άκρες τους)

και προσπαθεί να μεταφέρει ένα στεφάνι χωρίς να της πέσει...





κάθε ομάδα πρέπει να περάσει το στεφάνι σε κάθε μέλος της, 

χωρίς ο κύκλος να σπάσει ...

(χωρίς δλδ να αφήσουμε τα χέρια)




κάθε ομάδα περνά το μπαλόνι με τα πόδια σε κάθε μέλος της 

χωρίς αυτό να πέσει ...


ουφ !!!! κουράστηκαν οι ομάδες αλλά τα κατάφεραν..... 

ώρα να διασκεδάσουν..... 

μπαλονο - πετάγματα !!!




Γ/παραγωγή συλλογικού έργου !!!



κάθε ομάδα ανάλογα με το χρώμα του αερόστατου της,

συναποφασίζει το θέμα και το ζωγραφίζει .....

(ενδεικτική φώτο, παλιότερης ανάρτησης μια και ξεμείναμε από μπαταρία ...)




οι ομάδες συστάθηκαν !!!!

καλοτάξιδες !!!





περισσότερες δραστηριότητες για τη σύνθεση ομάδων: ΕΔΩ


\

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

ποιος είμαι εγώ ???




παίξαμε, χορέψαμε, διασκεδάσαμε στο νηπιαγωγείο μας ....... 

ολοκληρώνοντας τον κύκλο γνωριμίας μεταξύ μας....

αυτοπαρουσιαστήκαμε!!!! 

σε μοτίβο, hot air ballon !!!!



πρώτη και καλύτερη η κυρία Κατερίνα.......






στα ταξιδιάρικα βήματα της αγαπημένης Πόπης

φτιάξαμε τα δικά μας αερόστατα προσθέτοντας μια σελίδα ακόμη ....





η αυτοπαρουσίασή μας κράτησε 3 μέρες .......

απίθανα τα μικράκια μου !!!





πως με λένε ??? 

ποιο είναι το αγαπημένο μου χρώμα??? 

πόσο χρονών είμαι ???

ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό??? 

ποιο είναι το αγαπημένο μου ζωάκι ??? 

το πορτρέτο μου !!! 

η οικογένειά μου !!!

και μια κενή σελίδα που προσθέτω ότι θέλω !!!







απογειωθήκαμεεεεεεεεεε !!!!






στο τέλος της μέρας πήραμε και βραβειάκια, καλύτερης παρουσίασης !!!






την εικόνα για τα βραβειάκια βρήκαμε: https://gr.pinterest.com/pin/408068416233676227/

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018

"του σκοινιού τα μανταλάκια" .... στου σκοινιού του αερόστατου ...




θέλοντας να κατανοήσουμε την έννοια της φιλίας και της ομάδας ......

διαβάσαμε ένα βιβλίο 

που διαπραγματεύεται τη φιλία .....

με πολύ χιούμορ.....


     "του σκοινιού τα μανταλάκια"    

του Αντώνη Παπαθεοπούλου


..... αν μπορούσατε να ακούσετε τι λένε τα μανταλάκια της μπουγάδας, 

θα βλέπατε ότι μοιάζουν πολύ με εσάς και τους φίλους σας ........






διαβάσαμε την ιστορία και προβληματιστήκαμε...... 

τι είναι οι φίλοι ??? 

τι κάνουν οι φίλοι ???

 έχουμε φίλους???

μπορούμε να είμαστε όλοι φίλοι, τι κάνουμε για αυτό ????





στην πόρτα της τάξης μας φτιάξαμε ένα αερόστατο ( μα τι άλλο φυσικά ????) 

με τις φωτογραφίες μας από την πρώτη μας μέρα στο νηπιαγωγείο .....

στη συνέχεια σε σημαιάκια, ζωγραφίσαμε...

 τι μπορούν να κάνουν οι καλοί φίλοι ???

στου σκοινιού του αερόστατου 

κρεμάσαμε με μανταλάκια, τις ζωγραφιές μας ... 





το αερόστατο ψηλά θα ανεβεί 

όταν η ομάδα είναι δυνατή !!!!




Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

παρουσιολόγιο και οργάνωση των κέντρων ενδιαφέροντος ......air hot ballon !!!!!


στο κλίμα του air hot ballon κινήθηκε και η οργάνωση των κέντρων ενδιαφέροντος, παρουσιολόγιο και πίνακες αναφοράς ...



ο Τσέστερ κρατούσε μια κορδέλα .....

μας πρότεινε να την ακολουθήσουμε ..... 

κατέληγε στο αερόστατο μας .....

τι κρυβόταν εκεί ???





πήραμε το εποπτικό υλικό που πρότεινε ο Τσεστεράκος μας .... 

το παρατηρήσαμε.....

αφορούσε τα κέντρα ενδιαφέροντος ... 

περιγράψαμε την κάθε εικόνα .....

την αντιστοιχίσαμε με υλικό από κάθε γωνιά.... 

συζητήσαμε πως μπορούμε να παίζουμε στις γωνιές 

και πως θα χειριζόμαστε τα υλικά που εμπεριέχονται ....






συναποφασίσαμε με τα παιδιά τον αριθμό των παιδιών που θα παίζουν στις γωνιές 

και τοποθετήσαμε τα αερόστατα με τον ανάλογο αριθμό παιδιών  ....



 

πίνακας επιλογής του κέντρου ενδιαφέροντος !!!


τοποθετήσαμε και τον πίνακα με  την επιλογή του κέντρου ενδιαφέροντος ....
τα ονόματα  τα γράψαμε σε μανταλάκια......

όταν είναι η ώρα να περάσουμε στις αυθόρμητες δραστηριότητες , 
κάθε παιδί δηλώνει με το μανταλάκι του - όνομά του, την επιλογή της γωνιάς........
οι γωνιές δεν χρησιμοποιούνται όλες από την αρχή της χρονιάς .......






πίνακας καιρού και μέρες βδομάδας ....



γενέθλια, σε αερόστατα .....






τέλος το παρουσιολόγιο μας !!!!








Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

κανόνες-συμβόλαιο ....air hot balllon !!!



air hot ballon και κανόνες στην τάξη !!!





παρουσίασα στα παιδιά εικόνες με σωστές και λάθος συμπεριφορές .... 

τις παρατηρήσαμε, τις αναλύσαμε.... καταλήξαμε !!! 

με ποιες συμφωνούμε και τις τηρούμε 

και με ποιες διαφωνούμε και δεν εφαρμόζουμε ????? 

τις κατατάξαμε σε 2 κατηγορίες ....





ζωγραφίσαμε σε συννεφάκια, τους δικούς μας κανόνες 

που θα τηρούμε και θα εφαρμόζουμε στην τάξη μας .... 

και στο αερόστατο βάλαμε την υπογραφή μας....

το συμβόλαιο ολοκληρώθηκε !!!!




"όσο τους κανόνες τηρώ 

τόσο πιο ψηλά θα ανεβώ"





για να εμπεδώσουμε όλα τα προηγούμενα ....

επιδαπέδιο βιωματικό παιχνίδι κανόνων αλά Πόπη !!!




στο διάδρομο όπου υπάρχει το αερόστατο ...

το οποίο υποδέχτηκε τα μικράκια μου την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο, 

στήθηκε το επιδαπέδιο παιχνίδι !!!! 


η διαδρομή με σύννεφα, που σε μερικά από αυτά υπάρχουν κανόνες σωστής και λάθους συμπεριφοράς ..... 

στόχος μας είναι να φτάσουμε στο αερόστατο και να μπούμε σε αυτό ..... 

ρίχνουμε το ζάρι και ξεκινάμε ...

(στους αριθμούς και το μέτρημα όπου χρειάστηκε βοηθούσε το ένα παιδί το άλλο) 


όταν συναντούσαμε μη επιθυμητή συμπεριφορά, γυρνούσαμε 2 σύννεφα πίσω 

και όταν συναντούσαμε επιθυμητή συμπεριφορά, προχωρούσαμε 3 βήματα μπροστά

τέλος όταν τα παιδιά έφταναν στο αερόστατο, 

ανέβαιναν πάνω και έλεγαν ευγενικά/γλυκά λογάκια !!!





και περάσαμε απίθανα και τους κανόνες μάθαμε !!!!



 


περισσότερες ιδέες και προτάσεις για κανόνες 

θα δείτε: ΕΔΩ



Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

6 χρόνια ...... "παιχνιδοκαμώματα στου νηπιαγωγείου τα δρώμενα"



ναι σήμερα γιορτάζουμε !!! 

"ψηλώσαμε και δυναμώσαμε" 

με την αγάπη και τη στήριξή σας !!!

σας ευχαριστώ !!!


η ουρά του Τσέστερ, τρέμει ......




μια έκπληξη περίμενε σήμερα τα μικρά μου ...... 

κάτω από το παγκάκι της παρεούλας "κάποιος¨ είχε κρυφτεί ...

και μια ουρά κουνιόταν νευρικά ... 


ωχ!!! ποιος είναι εκεί ??? 

τι κάνει ??? 

μια ουρά κουνιέται !!!  

(είχα δέσει με πετονιά την ουρά του Τσέστερ 

και από την θέση μου κατάφερνα να κάνω την ουρά του να κουνιέται )

μια στιγμή να τον απεγκλωβίσουμε .... 

ένα μικρό ζωάκι, ένα ρακούν !!! 


μας συστήθηκε και συστηθήκαμε ...... 

μας είπε πόσο φοβισμένος είναι ....

γιατί ήταν η πρώτη του μέρα στο νηπιαγωγείο...


μας αφηγήθηκε την ιστορία του !!!







"The kissing hand" της Audrey Penn

ένα αγγλικό βιβλίο που μιλάει για τον Τσέστερ, 

ένα μικρό ρακούν που φοβάται να πάει την πρώτη μέρα  στο νηπιαγωγείο....... 

η μητέρα του το κάνει να αισθανθεί σίγουρο με ένα φιλί στην παλάμη, 

που δε φεύγει με τίποτε...... 

έτσι μπορεί να έχει συνεχώς μαζί του την αγάπη 

και τις γλυκές σκέψεις της μαμάς του .......






πως όμως αισθανθήκαμε εμείς την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο ??? 

είμασταν χαρούμενοι, λυπημένοι ή φοβισμέσμοι όπως ο Τσέστερ !!! 


μοίρασα στα παιδιά ένα χαρτάκι με emoji: χαρούμενος-λυπημένος-φοβισμένος 

κάθε παιδί  ανέφερε τα δικά του βιώματα και τα αιτιολογούσε........ 

στη συνέχεια έκοβε το emoji που πίστευε ότι τον αντιπροσωπεύει 

και το κολλούσε στην καρδιά-φιλάκι του Τσέστερ !!!





σε υποστηρικτικό υλικό μεταφέραμε την εμπειρία μας ...




καλώς ήρθες Τσέστερ στο νηπιαγωγείο μας,

 θα σε αγαπάμε και θα σε φροντίζουμε !!!!






περισσότερες προτάσεις και δραστηριότητες για τον Τσέστερ 

θα δείτε: ΕΔΩ