Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

δικαιώματα των παιδιών, αξιολόγηση. ..

 



τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή ...

7ο  εργαστήριο, 

 δραστηριότητα:

αξιολόγηση 


Εργαστήριο ανταλλαγής γνώσεων και δεξιοτήτων.... 

«Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: 

οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του τρίτου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος.






με το bubbl.us  διαμορφώνεται ένας τελικός εννοιολογικός χάρτης, 

τον οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες συγκρίνουν με τον αρχικό.....



 

Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
 
Διεθνής Αμνηστία Ελληνικό Τμήμα/
Μαρία 
πληροφορίες υποβάθρου  https://www.amnesty.gr/ekpaideusi




δικαιώματα και αναπηρία/ες ......




τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή ...

6ο  εργαστήριο, 

 δραστηριότητα:

δικαιώματα και αναπηρία/ες 





 Κατανόηση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία/ες. 


 








Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
 
Διεθνής Αμνηστία Ελληνικό Τμήμα/
Μαρία 
πληροφορίες υποβάθρου  https://www.amnesty.gr/ekpaideusi


Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022

στους "ρυθμούς" της Τσικνοπέμπτης. ...




σε "ρυθμούς" της Τσικνοπέμπτης. ...





χρώματα, κορδέλες,  μάσκες, καπέλα. .. 
Απόκριες !!!









Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

δικαίωμα στην υγεία ....


τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή ...

5ο  εργαστήριο, 

 δραστηριότητα: 

δικαίωμα στην υγεία, δικαιώματα που αφορούν το σώμα μας, 

δικαίωμα στην ξεκούραση.





παρακολουθήσαμε video με το δικαίωμα στην υγεία. ... 
μιλήσαμε για την υγειονομική κρίση του COVID-19, 
προστασία, ασφάλεια, 
αποφυγή στιγματισμού κοινωνικών μερίδων.....
το δικαίωμα στην χαλάρωση και ξεκούραση. ..
  




πότε και πως είμαστε υγιείς. ... 
ψυχοκινητικές δραστηριότητες ....
γυμναζόμαστε !!!

τον τροχό γυμναστικής θα τον δείτε: Εδώ




τέλος ζωγραφίσαμε εμάς που γυμναζόμαστε και δώσαμε κίνηση στις ζωγραφιές  μας ...






Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
 
Διεθνής Αμνηστία Ελληνικό Τμήμα/
Μαρία 
πληροφορίες υποβάθρου  https://www.amnesty.gr/ekpaideusi

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

ανθρωπογεωγραφία δικαιωμάτων ....

 




τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή ...

4ο  εργαστήριο, 

 δραστηριότητα:

ανθρωπογεωγραφία δικαιωμάτων


δραστηριότητες κατανόησης της κουλτούρας των δικαιωμάτων παγκόσμια ...
δραστηριότητες κατανόησης του καθολικού και ισότιμου χαρακτήρα των δικαιωμάτων... 



ακούσαμε την ιστορία: ο Μαχντί και ο χαρταετός του κόσμου

(θα την βρείτε: ΕΔΩ)

στον χάρτη αναζητήσαμε και σημειώσαμε, 

τις χώρες που ταξίδεψε ο Χαρταετός του κόσμου ...





φτιάξαμε τον δικό μας χαρταετό με μηνύματα ειρήνης, 

ισότητας και αλληλεγγύης για όλα τα παιδιά σαν τον Μαχντί...


Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
 
Διεθνής Αμνηστία Ελληνικό Τμήμα/
Μαρία 
πληροφορίες υποβάθρου  https://www.amnesty.gr/ekpaideusi


Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022

διαφορετικότητα, ορισμός του «Άλλου» ...




τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή ...

3ο  εργαστήριο, 

 δραστηριότητα: διαφορετικότητα, 

ορισμός του «Άλλου» 






με αφορμή το video ....


διαφορετικότητα, ισότητα, ελευθερία, 

δικαιώματα και υποχρεώσεις.....

ορισμός του «Άλλου» ...




 

φτιάξαμε τον δικό μας Ελμερ !!!

οδηγίες ΕΔΩ




καθένας μας είναι ξεχωριστός ...

για την προσωπικότητα του ...






Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
 
Διεθνής Αμνηστία Ελληνικό Τμήμα/
Μαρία 
πληροφορίες υποβάθρου  https://www.amnesty.gr/ekpaideusi

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού ....


τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή ...

2ο  εργαστήριο, 

 δραστηριότητα: 

Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού... 




γνωριμία με τη Unicef ...










με αφόρμηση ένα video. ....




το αρχικό μου και τα δικαιώματα των παιδιών. ..





Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
 
Διεθνής Αμνηστία Ελληνικό Τμήμα/
Μαρία 
πληροφορίες υποβάθρου  https://www.amnesty.gr/ekpaideusi

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022

τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή, ποια είναι τα δικαιώματα. ..



τα ανθρώπινα Δικαιώματα στην καθημερινή ζωή ...

1ο  εργαστήριο, 

 δραστηριότητα:

ποια είναι τα δικαιώματα. ....


με το bubbl.us δημιουργήσαμε 

τον εννοιολογικό χάρτη των δικαιωμάτων... 








Βίντεο αφόρμησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα, 




 αναγνώριση δικαιωμάτων, κατανόηση καταπάτησης δικαιωμάτων, κατηγοριοποίηση δικαιωμάτων, αρνητικά και θετικά δικαιώματα,


παίζουμε :


ΕΔΩ         ΕΔΩ      ΕΔΩ         ΕΔΩ


κατηγοροποιούμε ...






δημιουργούμε  αφίσα για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων. 








δημιουργία αφίσας με την "τεχνική" Thank YouX ... 

θα την δείτε: ΕΔΩ







Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
 
Διεθνής Αμνηστία Ελληνικό Τμήμα/
Μαρία 
πληροφορίες υποβάθρου  https://www.amnesty.gr/ekpaideusi




Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

φτιάχνουμε το δικό μας ζωάκι ...




το παράπονο των ζώων .... 

8ο  εργαστήριο, 

8η δραστηριότητα: 

φτιάχνουμε το δικό μας ζωάκι  




δώσαμε στο κάθε παιδί από ένα χάρτινο πιάτο ...
 σε συνεργασία με τους γονείς, 

το παιδί, φτιάχνει  ένα ζωάκι της επιλογής του και ένα σύνθημα ...








το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα 
του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation , 
εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.


Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022

ευαισθητοποίηση ... «Το δίχτυ της ζωής» ...

το παράπονο των ζώων .... 

6ο/7ο  εργαστήριο, 

6η/7η δραστηριότητα: 

- ευαισθητοποίηση

«Το δίχτυ της ζωής»





Γίνεται μικρή κουβέντα με τα παιδιά με θέμα 

«Και τί με νοιάζει εμένα;» «Μα εγώ είμαι ένα μικρό παιδί». Παροτρύνουμε τα παιδιά να ενημερωθούν και να συμμετέχουν. Μέσα από την παρουσίαση*, τα παιδιά βλέπουν τις συνέπειες που προκαλεί ο άνθρωπος στα ζώα και γενικότερα στη φύση και μαθαίνουν για τις ΜΚΟ που βοηθούν τα ζώα.









Κάθε παιδί επιλέγει να είναι και ένα ζώο υπό εξαφάνιση (ή ομάδες παιδιών) και στεκόμαστε σε κύκλο. Έχουμε ένα κουβάρι το οποίο δίνεται στο πρώτο παιδί. Το παιδί λέει ποιο ζώο είναι, πού ζει και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί-ζώο (όχι διπλανό του), λέγοντας κάποιο κοινό τους στοιχείο. Στο τέλος έχει σχηματιστεί ένα δίχτυ.




 Σε αυτό το σημείο, μιλάμε λίγο για την ισορροπία της ζωής στον πλανήτη μας και πόσο σημαντική είναι η συνύπαρξη των διαφορετικών ζώων και γενικότερα οργανισμών. Όλα είναι αλληλένδετα σχηματίζοντας ένα δίχτυ. 





Έχουμε μια κούκλα ανθρώπου, την οποία πετάμε πάνω στο δίχτυ. Παίζουμε λίγο κουνώντας τα χέρια, χωρίς όμως να καταστραφεί το δίχτυ ή να πέσει η κούκλα κάτω. Μετά, αρχίζουν τα προβλήματα. Ο εμψυχωτής λέει με λυπημένο ύφος τα προβλήματα που αντιμετωπίζει εάν ζώο από τον κύκλο και αυτό το ζώο πρέπει να φύγει από τον κύκλο. Τεντώνουν ώστε να μη χαλάσει το δίχτυ. Μετά, αναφέρονται τα προβλήματα ενός άλλου ζώου, το οποίο επίσης πρέπει να αποχωρήσει. Το παιχνίδι συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια παρατηρούμε ότι δεν είναι τόσο εύκολο να μείνει ο άνθρωπος πάνω στο δίχτυ. 



Στο τέλος ο άνθρωπος πέφτει κάτω, που σημαίνει ότι για την διατήρηση της ζωής 

όλοι είμαστε απαραίτητοι.


το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα 
του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation , 
εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

μπαίνουμε στη θέση των ζώων ... για να ακούσουμε ...

 

το παράπονο των ζώων .... 

4ο/5ο  εργαστήριο, 

4η/5η δραστηριότητα: 

- μπαίνουμε στη θέση των ζώων

- για να ακούσουμε

 με μουσική υπόκρουση, ανάλογα με την ένταση του παιχνιδιού,

τα παιδιά αποκτούν ρόλους ακολουθώντας τις οδηγίες. 

παροτρύνονται να γίνουν κάποιο ζώο, της στεριάς, της θάλασσας, ή και του αέρα. 

οι οδηγίες που δίνονται είναι προσαρμοσμένες στα χαρακτηριστικά του κάθε ζώου, 

στο φυσικό του περιβάλλον, στον τρόπο ζωή στου, 

στους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίζει




 βάζουμε στα παιδιά ήχους από διάφορα ζώα. 

τα παιδιά καλούνται να τα αναγνωρίσουν και να μιμηθούν τον ήχο τους.


πατήστε για ακούσετε τους ήχους μας: ήχοι ζώων




το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα 
του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation , 
εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022

παρουσίαση ζώων ...




το παράπονο των ζώων .... 

3ο  εργαστήριο, 

3η δραστηριότητα: παρουσίαση ζώων


 Παρουσιάζουμε με τη σειρά κάποια ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο. 

Τα ίδια θα μας «μιλήσουν» για την κατάσταση και για το τι τραβούν τα ίδια. 

Έχουμε και στη χώρα μας ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο. 

Και μάλιστα, θα μας μιλήσουν για την κατάσταση και για το τι τραβούν τα ίδια (εμφανίζω αντίστοιχα λούτρινα ζωάκια ή γαντόκουκλες). 

Γι’ αυτό έχω καλέσει κάποιους φίλους μας, από εδώ κοντά από τη χώρα μας, για να μας πούνε για τις δικές τους εμπειρίες. 

Παράλληλα, ανοίγω και χάρτη της Ελλάδας και κάθε λούτρινο δείχνει με τον τρόπο του που ζει. - «Θα καλωσορίσουμε στην παρέα μας τη φίλη μας τη Μόνα, τη φώκια Monachus Monachus. (κουκλάκι φώκιας) – γεια σας παιδιά! Έρχομαι από το νησί της Αλοννήσου, όπου οι περισσότερες από εμάς έχουμε τις φωλιές μας. Παλιά ήμασταν πολλές φώκιες σε όλο το Αιγαίο…» (Συνεχίζουμε την αφήγηση των αντίστοιχων ιστοριών)







το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα 
του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation , 
εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.


Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

τα ζώα στο περιβάλλον τους ....



το παράπονο των ζώων .... 

2ο  εργαστήριο, 

2η δραστηριότητα: τα ζώα στο περιβάλλον τους


 δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά, μια μακέτα οικοσυστημάτων ..


βάζουμε τα παιδιά να κάτσουν γύρω από τη μακέτα, 

στην οποία απεικονίζονται παραπάνω του ενός οικοσυστήματα 

(θάλασσα, ποτάμι-λίμνη, δάσος)...


παρουσιάζουμε το οικοσύστημα ρωτώντας τα παιδιά τι βλέπουν ....





δίνουμε σε κάθε παιδί από ένα ζωάκι που το τοποθετούν στο δικό του οικοσύστημα 

(π.χ. στη θάλασσα οι χελώνες, στο δάσος ο λύκος κλπ)

ρωτάμε τα παιδιά αν σ’ αυτό το περιβάλλον μπορούν να ζήσουν τα ζώα.... 




στη συνέχεια, δίνουμε σε κάθε παιδί την ανθρώπινη δραστηριότητα με μια λογική σειρά... 


πρώτα οι δρόμοι ...




μετά τα αυτοκίνητα ...



 

μετά τα σπίτια....






ξαναρωτάμε τα παιδιά αν σ’ αυτό το περιβάλλον μπορούν να ζήσουν τα ζώα ... 

ρωτάμε αν γύρω από κάθε σπίτι ή δρόμο που έχουμε φτιάξει 

μπορεί να ζήσει το ζώο που έχουμε γύρω του....

εξηγούμε για το κάθε ζώο αν μπορεί για παράδειγμα να πέσει σε χειμέρια νάρκη, 

να βρει εύκολα τροφή, να κολυμπήσει, να πιει καθαρό νερό κλπ. 


σιγά-σιγά, βγάζουμε από το πανό μας ένα-ένα ζώο, 

εξηγώντας κάθε φορά τους λόγους που δεν μπορεί να ζήσει...





στο τέλος, δείχνουμε τη μακέτα μας ρωτώντας τα παιδιά 

αν τώρα είναι όμορφο το περιβάλλον 

και λέμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι άνθρωποι για να το ξαναφτιάξουμε...




οι προτάσεις φυσικά "βροχή" ...







το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτική και επιστημονική ομάδα 
του Βιωματικού Σχολείου, του εκπαιδευτικού τμήματος του QualityNet Foundation , 
εξειδικευμένου Οργανισμού στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.