Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023
Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023
Τρίτη 28 Μαρτίου 2023
Easter card loading....
πασχαλινή κάρτα σε εξέλιξη...
ρολά από χαρτί υγείας, χρώματα,
πολύχρωμα κορδελάκια και φαντασία...
εν αναμονή δημιουργίας ....
Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023
εννοιολογικός χάρτης για το Πάσχα
τι είναι Πάσχα ???
τι γνωρίζω για το Πάσχα ???
καταθέσαμε τις "απόψεις" μας ...
συζητήσαμε και αναλύσαμε ...
σε χαρτί, σχήμα αβγού,
περάσαμε τα έθιμα για το Πάσχα
και τις πασχαλινές μας συνήθειες .....
τέλος,
συνθέσαμε τον εννοιολογικό χάρτη του Πάσχα !!!
Πάσχα είναι ...
Τα Πάθη, σε mini-book και σε λαμπάδα ...
Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023
Τα Ελληνάκια...
με αφορμή το βιβλίο :
"Τα ελληνάκια"
της Ευγενίας Φακίνου
μάθαμε για τον ξεσηκωμό του 1821
και τους ήρωες της επανάστασης ....
Ελληνάκια από ρολά από χαρτί υγείας ...
Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023
Ευαγγελισμός, Σαλβαντόρ Νταλί ....
"ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου"
μέσα από το έργο του Σαλβαντόρ Νταλί !!!
"God sends Gabriel to the Virgin Mary"
Salvador Dali
και το αποτέλεσμα, μοναδικό...
Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023
mini-book με τους ήρωες του 1821 !!!
αξιολόγηση-αναστοχασμός/προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής
Θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
κλιματική αλλαγή-φυσικέςκαταστροφές, πολιτική προστασία
Θέμα «προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής»
7ο εργαστήριο:
«αξιολόγηση-αναστοχασμός»
1η Δραστηριότητα :
Συζήτηση στην ολομέλεια και
δημιουργία του τελικού
εννοιολογικού χάρτη με στόχο την
καταγραφή και τεκμηρίωση της
νεοαποκτηθείσας γνώσης των
παιδιών. Η σύγκριση των
εννοιολογικών χαρτών (αρχικών και
τελικού) κινητοποιούν τις
μεταγνωστικές διεργασίες μέσω του
αναστοχασμού. Οι μαθητές/τριες
αναστοχάζονται σχετικά με την
πορεία της διαδικασία της μάθησης
τους, τον εμπλουτισμό των
πρότερων γνώσεων τους και
αξιολογούν τη συνεισφορά τους στη
μαθησιακή διαδικασία.Αξιοποιείται
η ρουτίνα σκέψης « Τότε νόμισαΤώρα ξέρω»
2η Δραστηριότητα :
Οι μαθητές/τριες οργανώνουν μια
έκθεση των ατομικών και ομαδικών
τους εργασιών που προέκυψαν από
τα εργαστήρια με καλεσμένους τους
γονείς.
3η Δραστηριότητα :
Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται
επί της διαδικασίας. Γίνεται
συζήτηση στην ολομέλεια για όλα
αυτά που μάθαμε στα εργαστήρια.
υλικό:
file:///C:/Users/User/Desktop/000/%CE%B5%CF%81%CE%B3%20%CE%B4%CE%B5%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%84%CF%89%CE%BD%2022-23/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%88%CE%B5%20%CF%84%CE%BF%20%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%AE%20%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82.pdf
Τρίτη 14 Μαρτίου 2023
αναλαμβάνουμε δράση/προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής
Θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
κλιματική αλλαγή-φυσικέςκαταστροφές, πολιτική προστασία
Θέμα «προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής»
6ο εργαστήριο:
«αναλαμβάνουμε δράση»
1η Δραστηριότητα :
Στην ολομέλεια ο/η εκπαιδευτικός θέτει τον προβληματισμό:.
«Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να προστατεύσουμε το δάσος;».
Με την τεχνική της ιδεοθύελλας οι μαθητές/τριες αποφασίζουν να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους, τους συμμαθητές τους από τη διπλανή τάξη, τους μαθητές/τριες άλλων νηπιαγωγείων και την τοπική κοινωνία για τους τρόπους προστασίας του δάσους ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την αλλαγή κάποιων συνηθειών που δημιουργούν κινδύνους στο δάσος.
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα επιλέγει τον τρόπο της ενημέρωσης. Κάποια ομάδα αποφασίζει να δημιουργήσει αφίσα για να γράψει το δικό της μήνυμα, κάποια άλλη να δημιουργήσει μια ψηφιακή αφίσα, αξιοποιώντας λογισμικά δημιουργίας αφίσας ( postermywall)
2η Δραστηριότητα :
Αποφασίζουν επίσης να ζητήσουν τη συνδρομή των γονέων για να φυτέψουν ένα δενδράκι στο δασάκι της γειτονιάς....
(εν αναμονή δράσης λοιπόν)
Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά απαντώντας σε ενδεικτικές ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού.
Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023
Προσκαλούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία
Θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
κλιματική αλλαγή-φυσικέςκαταστροφές, πολιτική προστασία
Θέμα «προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής»
5ο εργαστήριο:
«Προσκαλούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία»
1η Δραστηριότητα :
Στην ολομέλεια οι μαθητές/τριες, με αφορμή το βίντεο που είδαν στο προηγούμενο εργαστήριο εκφράζουν την επιθυμία να έρθουν σε επαφή με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, να καλέσουν έναν Πυροσβέστη ή να οργανώσουν και μια επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία. Τίθεται το ερώτημα «Με ποιόν τρόπο θα τον καλέσουμε; Θα του στείλουμε μια επιστολή ή μια πρόσκληση; -Τι θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον Πυροσβέστη; Από τις επιπλέον πληροφορίες που πήραμε από τον Πυροσβέστη μάθαμε ότι για να περιορισθεί η καταστροφή εξαιτίας της φωτιάς λαμβάνεται ένας αριθμός προληπτικών μέτρων και ότι σε περίπτωση εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς καλούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό 199.
2η Δραστηριότητα :
Οι μαθητές/τριες ανά δύο στη γωνιά του Υπολογιστή, αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο πληροφορίες για φορείς της περιοχής τους, εθελοντικές οργανώσεις για τα δάση, που θα τους υποστηρίξουν στην επιτυχία του προγράμματος και θα αναπτύξουν συνεργασίες.
Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά
απαντώντας σε ενδεικτικές ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού.
υλικό:
file:///C:/Users/User/Desktop/000/%CE%B5%CF%81%CE%B3%20%CE%B4%CE%B5%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%84%CF%89%CE%BD%2022-23/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%88%CE%B5%20%CF%84%CE%BF%20%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%AE%20%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82.pdf
Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023
το δάσος καίγεται/προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής ...
Θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
κλιματική αλλαγή-φυσικέςκαταστροφές, πολιτική προστασία
Θέμα «προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής»
4ο εργαστήριο:
«το δάσος ο πιο καλός μας φίλος, απειλείται»
1η Δραστηριότητα :
η εκπαιδευτικός προβάλλει ένα βίντεο για να παρακολουθήσουν οι μαθητές/τριες
τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του.
μετά την παρακολούθηση του βίντεο, τίθενται ερωτήσεις από τον/την εκπαιδευτικό:
ποιά νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους;
πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος;
εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλού οφείλονται;
τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά;
η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του ίδιου του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου;
με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;
Αφού συζητήσουμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος, η εκπαιδευτικός παρουσιάζει σε κάθε ομάδα καρτέλες και ζητά να τις ταξινομήσουν σε τρείς κατηγορίες:
α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε.
β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση
γ) Φυσικές αιτίες.
(τα περάσαμε και σε υποστηρικτικό υλικό)
Στη συνέχεια ο/η εκπαιδευτικός ζητά από κάθε παιδί να ζωγραφίσει τρόπους προστασίας των δασών από την πυρκαγιά.
Μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής ψηφιακής αφήγησης storyjumber οι μαθητές εισάγουν τις ζωγραφιές τους και με την υποστήριξη του/της νηπιαγωγού δημιουργούν ένα ψηφιακό βιβλίο.
ή διαβάστε το: ΕΔΩ
Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται
αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά
υλικό:
file:///C:/Users/User/Desktop/000/%CE%B5%CF%81%CE%B3%20%CE%B4%CE%B5%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%84%CF%89%CE%BD%2022-23/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%88%CE%B5%20%CF%84%CE%BF%20%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%AE%20%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82.pdf
Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023
Το δάσος ο πιο καλός μας φίλος, απειλείται/προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής ...
Θεματικός κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
κλιματική αλλαγή-φυσικέςκαταστροφές, πολιτική προστασία
Θέμα «προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής»