Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

άνοιξη και .... Zentangle art !!!




προσεγγίσαμε την άνοιξη μέσα από τις χρωματικές της υφές ...
και την συνδυάσαμε με την τέχνη  Zentangle !!!






η μέθοδος Zentangle είναι ένας εύκολος-μαθαίνοντας, χαλαρωτικός και διασκεδαστικός τρόπος για να δημιουργήσουμε όμορφες εικόνες σχεδιάζοντας δομημένα μοτίβα …..

δημιουργούμε τμήματα με συνδυασμούς κουκίδων, γραμμών, 

απλών καμπυλών, καμπυλών S και στροφών……

η τέχνη Zentangle είναι μη αντιπροσωπευτική και απρογραμμάτιστη ..

δεν υπάρχει πάνω ή κάτω στην τέχνη του Zentangle…..

το αποτέλεσμα είναι μια ευχάριστη έκπληξη!!!


όταν δημιουργούμε με τη μέθοδο Zentangle, ανακαλύπτουμε νέες δεξιότητες και ικανότητες καθώς δημιουργούμε όμορφα και απροσδόκητα αποτελέσματα !!!









Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

χελιδονίσματα ......



χελιδονίσματα, με χρονοκαθυστέρηση .... 

κάτι που αρρώστησε η κυρία....

κάτι που γιορτάζαμε την 25η Μάρτη ..... 

παραλίγο να εκπνεύσει ο Μάρτης 

να μην προλάβουμε να καλωσορίσουμε την άνοιξη !!!





χελιδονίσματα !!!


από ημέρες πριν, τα παιδιά 7-12 ετών ετοιμάζονταν εντατικά γι’ αυτή τη γιορτή. 
Η κάθε ομάδα έκανε μια ξύλινη χελιδόνα 
την οποία τοποθετούσε στο μικρό «ξύλινο κλουβί». 
Το «κλουβί» το αποτελούσαν ένας ξύλινος σταυρός, στις άκρες του οποίου προσαρμόζονταν δυο ημικυκλικά ξύλινα τόξα, φτιαγμένα από κόντρα πλακέ ή άλλο ευλύγιστο λεπτό ξύλο, που έκαναν την κατασκευή να μοιάζει με κλουβί. 
Από το κέντρο τους, του σταυρού και των τόξων, περνούσε ένας ξύλινος άξονας. 
Αυτός μπορούσε να περιστρέφεται αριστερά-δεξιά με το τράβηγμα ενός κορδονιού. 
Πάνω στον ξύλινο άξονα και έξω από το «κλουβί» υπήρχε ένα ομοίωμα χελιδονιού που περιστρεφόταν μαζί με τον άξονα. 
Όταν ο χειριστής της χελιδόνας τραβούσε το κορδόνι του άξονα, εξαιτίας της αδράνειας συνέχιζε να περιστρέφεται η χελιδόνα και μετά το ξετύλιγμα του κορδονιού, με αποτέλεσμα το κορδόνι να τυλίγεται ξανά αλλά με αντίθετη φορά. 
Με την ολοκλήρωση αυτής της φάσης, ο χειριστής ξανατραβούσε το κορδόνι, με αποτέλεσμα την αντίθετη περιστροφή της χελιδόνας ….
Έτσι η παλινδρομική κίνηση του χεριού του χειριστή μπορούσε και γινόταν περιστροφική στη χελιδόνα, πράγμα που έδινε ξεχωριστή χαρά στα παιδιά όταν το πετύχαιναν χωρίς να παρουσιάζονται διακοπές

Το κλουβί το στόλιζαν με πρασινάδες και λουλούδια, καθώς και με διάφορες ασπροκόκκινες κλωστές, τις λεγόμενες «μάρτες». 
Μόλις ξημέρωνε η 1η Μαρτίου, τα παιδιά γύριζαν στα σπίτια περιστρέφοντας τη χελιδόνα ενώ συγχρόνως τραγουδούσαν το τραγούδι της χελιδόνας. 
Η νοικοκυρά έδινε στα παιδιά αβγά ή χρήματα και αυτά της έδιναν «μάρτες» ως δώρο για τα μικρά κορίτσια του σπιτιού. 
Αυτές τις κλωστές τις έδεναν τα κορίτσια στο χέρι ή στο λαιμό. 
Πίστευαν ότι θα τα προστάτευαν από το μαύρισμα του Μάρτη κι έτσι θα ήταν όμορφα το Πάσχα με τα καινούργια φορέματα . 
Τις φορούσαν 40 μέρες και μετά, άλλα κορίτσια τις κρεμούσαν στους φράχτες για τις πάρουν τα χελιδόνια και να φτιάξουν τις φωλιές τους κι άλλα τις έβαζαν κάτω από μια πέτρα για να δουν μετά από λίγες μέρες, ανάλογα με τα ευρήματα κάτω από την πέτρα, αν θα παντρεύονταν στο χωριό ή στην πόλη .........

                                                                                              πηγή: Βικιπαίδεια




χελιδονίσματα, τα κάλαντα της Άνοιξης !!!

τα παιδιά στον Πύργο την πρώτη μέρα του Μάρτη γύριζαν από σπίτι σε σπίτι .....

τραγουδώντας ένα μελωδικό καλωσόρισμα της Άνοιξης ....... 








" χελιδονάκι πέταξε, ήβρε κήπον κι έκατσε
και γλυκοκελάηδησε, Μάρτη, Μάρτη μου καλέ
Μάρτη, Μάρτη μου καλέ και Απρίλη θαυμαστέ

                  τα πουλάκια αβγά γεννούν κι αρχινούν να τα κλωσούν "





περισσότερες ιδέες για χελιδονίσματα, 

πατήστε: ΕΔΩ




Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Ο Ευαγγελισμός, Γ. Σικελιώτης !!!



με αφορμή το έργο του Γ.  Σικελιώτη, Ευαγγελισμός ....

μάθαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου ...


παρατηρήσαμε τα έργα, 

αναλύσαμε και περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά τους, τις υφές, τα χρώματα.... 

τα συγκρίναμε με αντίστοιχες αγιογραφίες ...






Ο Γιώργος Σικελιώτης (Giorgos Sikeliotis) είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους και χαράκτες του 20ού αιώνα. 

Γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1917. 

Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών το 1939, 

όπου είχε καθηγητές τον Κωνσταντίνο Παρθένη και τον Σπυρίδωνα Βικάτο.
Μια ζωγραφική γνήσια Ελληνική, βγαλμένη απ’ τη λαϊκή παράδοση, 

τη βυζαντινή λιτότητα, την αρχαιοελληνική ομορφιά 

και μουσικότητα είναι η ζωγραφική του Γιώργου Σικελιώτη (1917-1984).....


δεμένη βαθιά με τα προσωπικά του βιώματα, 

χωρίς ίχνη ακαδημαϊσμού, 

προχωρεί με ειλικρίνεια, κρύβεται στα ζεστά χρώματα,

 πακτώνει τις διαστάσεις στα κορμιά και στα πρόσωπα, 

μιλώντας μια γήινη καθολικότητα....


πηγή:  ΠΕΡΙ  ΤΕΧΝΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ






στη συνέχεια χρωματίσαμε τους χαρακτήρες του έργου 

και σε μια χαρτοσακούλα ...






αναπαραστήσαμε, τον Εαγγελισμό της Θεοτόκου !!!






Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

ας αρχίσουν οι χοροί. ....



μπαίνοντας στο κλίμα των ημερών.... 






φωτογραφηθήκαμε σε χορευτικές, παραδοσιακές φιγούρες ....

ντυθήκαμε ελληνόπουλα ...

και το ρίξαμε  στον καλαματιανό !!!




Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

το lap-book της κυρά-Σαρακοστής !!!



ένα lap-book για την  κυρά-Σαρακοστή !!!







 συγκεντρώσαμε ότι σχετικό με την Καθαρά Δευτέρα 

και τα περάσαμε σε ένα  lap-book ....





στο εξώφυλλο του  lap-book τοποθετήσαμε τον χαρταετό μας .... 

και στο εσωτερικό του ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας, από το τριήμερο ....





στο εσωτερικό του και στη κεντρική του σελίδα 

κολλήσαμε και ζωγραφίσαμε την κυρά-Σαρακοστή, 

αφήνοντας τα πόδια της ελεύθερα, 

για να μπορούμε κάθε βδομάδα να κόβουμε από ένα ...

επίσης προσθέσαμε και το ποίημα της  κυρά-Σαρακοστής ...






στα πλαϊνά του προσθέσαμε:


1. τον πίνακα του Σπ. Βασιλείου, 

τα παιδιά τον χρωμάτισαν και πρόσθεσαν σαρακοστιανά στο τραπέζι του .... 


2. εικόνες και λέξεις της Καθαράς Δευτέρας, 

τα παιδιά πρέπει να χρωματίσουν ....

και αφού βρουν τις αντίστοιχες λέξεις να τις κυκλώσουν ... 


3. αριθμούμε τα πόδια της κυρά-Σαρακοστής 

και γεμίζουμε με τα ανάλογα σχήματα την ποδιά της ... 


4. το ημερολόγιο της κυρά-Σαρακοστής, 

τα παιδιά κάθε μέρα θα χρωματίζουν και ένα κουτάκι ακολουθώντας την διαδρομή, 

ως το Πάσχα ... 

όταν θα φτάνουν στην Κυριακή τότε θα κόβουν και 1 πόδι από την κυρά-Σαρακοστή ... 


το ημερολόγιο μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ







ένα  lap-book, που περιέχει 

γλώσσα - μαθηματικά - εικαστικά -τέχνη - ποίηση - 

ανθρωπογενές περιβάλλον - παράδοση .....






το lap-book θα δουλευτεί για 2 συνεχόμενες μέρες .....




Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019

το ημερολόγιο της κυρά-Σαρακοστής... εκτυπώσιμο !!!







αύριο θα ασχοληθούμε με την κυρά-Σαρακοστή !!!



σε ένα lap-book που θα δημιουργήσουμε ...

θα συμπεριλάβουμε και το ημερολόγιο της κυρά-Σαρακοστής ... 

με σκοπό να μετρήσουμε τις μέρες της νηστείας ..... 

τις μέρες ως το Πάσχα !!! 


το δε ημερολόγιο στη συνέχεια θα γίνει επιτραπέζιο ...


εν αναμονή για το lap-book και το επιτραπέζιο!!!


ωστόσο το ημερολόγιο ...

μπορείτε να το κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο:


https://drive.google.com/file/d/1S3MR18DUkK8aRodCkdG3PUJNuuspRrph/view?usp=sharing



Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

χαρταετός .....




κατασκευή χαρταετού με τις οδηγίες του krokotak ...







φυσικά τους στολίσαμε ....






και τους πετάξαμε !!!












 


Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

το επιδαπέδιο του Picasso - Mondrian - Kandinsky



ολοκληρώνοντας τις δράσεις μας ...

στο τρίπτυχο, απόκριες-σχήματα-τέχνη ....

θα τις δείτε : ΕΔΩ και ΕΔΩ


συνοψίσαμε, διαπιστώσαμε, καταλήξαμε .....





Picasso - Mondrian - Kandinsky 

ρόμβοι - κύκλοι - τετράγωνα και παραλληλόγραμμα ....

ομαδοποιήσαμε ανά καλλιτέχνη ....

και ανακαλύψαμε τα σχήματα που κρύβονται μέσα στα σχήματα ....





ο ρόμβος κρύβει 2 τρίγωνα, 

το τετράγωνο εμπεριέχει 2 τρίγωνα, ή και 8 τρίγωνα, 

ή και περισσότερα, ή 2 παραλληλόγραμμα ....

το παραλληλόγραμμο κρύβει άλλα παραλληλόγραμμα .... κλπ

διασκεδαστικό και μαγικό !!!






σχήματα και καλλιτέχνες τέθηκαν επί τάπητος .... 


ένα επιδαπέδιο για ατελείωτο παιχνίδι και μάθηση !!!






1. επιλέγω τον καλλιτέχνη που προτιμώ, και διανύω την διαδρομή του, στο επιδαπέδιο


2. κάνω την διαδρομή επιλέγοντας σχήμα π.χ περνώ μόνο από τα τετράγωνα...


3. κάνω την διαδρομή επιλέγοντας χρώμα, π.χ. περνώ μόνο από τα κόκκινα ....





τελειώνοντας, φτιάξαμε τις μάσκες του Αρλεκίνου, 

συνδυάζοντας πολύχρωμους ρόμβους ..