Τρίτη 31 Μαΐου 2022

πολύχρωμες σκιές ...


μια σκιά κατά τη διάρκεια της μέρας ... 





πως δημιουργείται, γιατί αλλάζει, τι γνωρίζουμε για αυτή ...

όταν η γη αλλάζει θέση, 

αλλάζει θέση και η σκιά μου...

προσομοίωση:  ΕΔΩ 

(πατήστε για να "παίξετε")




παίξαμε με τα χέρια μας και τις σκιές ...





αναζητήσαμε σκιές.... 

φτιάξαμε: σκιές με το σώμα μας ... 

παίξαμε: "πιάσε την σκιά μου"

μάθαμε για αυτές ..


κάναμε πειράματα με το φως και τις σκιές ....

φτιάξαμε το δικό μου projector !!!





Υλικά :
  1. πλαστικό ποτήρι ή ρολό από χαρτί υγείας
  2. ζελατίνα από τη κουζίνα της μαμάς
  3. ένα λαστιχάκι
  4. μαρκαδόρους
  5. φακό ή κινητό τηλέφωνο (για τον φακό..)                                                                      


οδηγίες:
  1. ζωγραφίζεις σε  ένα κομμάτι ζελατίνας
  2. περνάς την ζελατίνα στο ρολό και την στερεώνεις με λαστιχάκι
  3. τοποθετείς το φακό στο πίσω μέρος του ρολού
  4. προβάλεις στον τοίχο




πηγές υλικού και φωτογραφιών:     ΕΔΩ    και     ΕΔΩ





και μια που οι σκιές είναι "σκοτεινές" ...





δημιουργήσαμε τις δικές μας, πολύχρωμες σκιές ...

με ρόλο, από χαρτί υγείας και πολύχρωμα σελφάν. ..





παιχνίδια με τον ήλιο ...





ήλιος και σκιές !!!










ιδέα : εδώ


Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

beebot και ο κύκλος του νερού ...

 


Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
Υποθεματική: STEM/STEAM
Ρομποτική 


«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

7ο  εργαστήριο

 

1η δραστηριότητα:

Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν τις ίδιες εντολές με αυτές της  Bee bot. 

Δίνεται έτσι η δυνατότητα στα παιδιά το ένα να καθοδηγεί το άλλο.

 

εικόνα αρχείου 


2η δραστηριότητα:

Οι μαθητές/-ήτριες προγραμματίζουν τη  Bee-Bot 

προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω 

σε επιφάνεια κολάζ  που έχει δημιουργηθεί σε προηγούμενη δραστηριότητα.



σε υποστηρικτικό υλικό περάσαμε την δική μας διαδρομή ...




 Φορέας / εκπονητής: 3ο ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, Παρασκευή Φώτη

Πέμπτη 26 Μαΐου 2022

γνωρίζω το beebot



Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
Υποθεματική: STEM/STEAM
Ρομποτική 


«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

6ο  εργαστήριο 

1η δραστηριότητα:

η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στα παιδιά το ρομπότ Βee-bot, 

τις εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν 

και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί

Επίσης με μετρήσεις τα παιδιά κατανοούν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ 

(η απόσταση που διανύει το ρομπότ σε κάθε του κίνηση είναι 15cm).




 

2η δραστηριότητα:

η εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί καρτέλες με σύμβολα 

(βελάκια ίδια με αυτά που υπάρχουν πάνω στο ρομπότ

για να κατανοήσουν τη χρήση του
κάθε συμβόλου και τ’ αντιπαραβάλει 

με άλλα γνωστά σήματα της καθημερινότητας π.χτης τροχαίας.






 Φορέας / εκπονητής: 3ο ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, Παρασκευή Φώτη


Τρίτη 24 Μαΐου 2022

πειραματίζομαι με το νερό ...




Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
Υποθεματική: STEM/STEAM
Ρομποτική 


«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

5ο  εργαστήριο

1η δραστηριότητα:

η εκπαιδευτικός συζητάει με τα παιδιά για τη δύναμη του νερού και κατασκευάζουν ένα φράγμα με το οικοδομικό υλικό της τάξης.

 


2η δραστηριότητα:

με την βοήθεια του/της εκπαιδευτικού οι μαθητές/τριες κάνουν  υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και την διαλυτότητα τους στο νερό.
 

3η δραστηριότητα:

η εκπαιδευτικός ορίζει μια ομάδα μαθητών/τριών να καταγράψουν   τα δεδομένα του πειράματοςενώ οι υπόλοιποι μαθητές/τριες είναι παρατηρητές


οι δραστηριότητες 2 και 3

πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με του γονείς στο σπίτι ...




και μας στάλθηκαν οι φώτο των πειραμάτων ...














στη συνέχεια τα παιδιά παρουσίασαν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα ...





4η δραστηριότητα:

Οι μαθητές/τριες ανακαλύπτουν το φαινόμενο της τήξης και της πήξης παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο που δημιουργήθηκε από τους μαθητές του 4ου νηπιαγωγείου Αγίας Βαρβάρας https://youtu.be/SrmGoLrDIZc .
 

5η δραστηριότητα:

Τα παιδιά δημιουργούν  παζλ, στο οποίο περιγράφεται κατά χρονική ακολουθία, ο κύκλος του νερού. Το ζωγραφίζουν, το κόβουν και στη συνέχεια το συναρμολογούν.



 Φορέας / εκπονητής: 3ο ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, Παρασκευή Φώτη



Πέμπτη 19 Μαΐου 2022

επιτέλους εκδρομή !!!




επιτέλους εκδρομήηηηη !!! 

μετά από τόση καραντίνα ... 

covid/πανδημία ....

πρωτόκολλα/κανόνες/αντισηπτικά....  

επιτέλους εκδρομήηηηη,

 τηρώντας φυσικά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα  !!!





εκδρομή μας στο 

του Κώστα Κοτσανά 




με στιγμές ξεκούρασης, ξεγνοιασιάς και παιχνιδιού !!!


 



αχ !!!! αυτές τις εκδρομές 

πόσο τις αγαπάμε, 

πόσο μας έλειψαν !!!!



 

Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Διεθνή Ημέρα Μουσείων



Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), στην προσπάθειά του να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία, καθιέρωσε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων . Το μήνυμα αυτής της επετείου είναι να γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών “με σκοπό την ενίσχυση της μόρφωσης, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών”.
Κάθε χρόνο, παράλληλα με το γενικότερο μήνυμα του εορτασμού, διερευνάται σ’ όλες τις χώρες-μέλη του ICOM, με ομιλίες, εκθέσεις, συναντήσεις και άλλες εκδηλώσεις, ένα ειδικό θέμα που συνδέεται με τα μουσεία και το ρόλο τους στη σύγχρονη κοινωνία.
Με την ευκαιρία του εορτασμού, το Ελληνικό Τμήμα του ICOM διοργανώνει κατά τον μήνα Μάιο ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Επίσης τιμά κάθε χρόνο ένα ή περισσότερα ελληνικά μουσεία, όπου πραγματοποιείται η κεντρική εκδήλωση του εορτασμού. 
πηγή: ICOM







Διεθνή Ημέρα Μουσείων 
και ετοιμαζόμαστε για την αυριανή εκδρομή μας στο 
του Κώστα Κοτσανά 
έτοιμη και η πινακίδα για το λεωφορείο μας !!!





μάθαμε για τους κανόνες συμπεριφοράς στο μουσείο ...








τους αποδικωδικοποιήσαμε ....




και τους ζωγραφίσαμε ή τους γράψαμε όπως μπορούσαμε ..




ακούσαμε το τραγούδι:






υλικό αντλήσαμε:

http://pythagoreionip.blogspot.com/2014/11/blog-post_24.html


https://www.toparamithi.gr/%CE%BC%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%BF/