Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024
εφημερίδες και Πολυτεχνείο ...
Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024
τα μπλε δέντρα, στο φθινόπωρο ....
Έλληνας καλλιτέχνης βάφει δέντρα με μπλε χρώμα!
O ελληνικής καταγωγής γεννημένος στην Αίγυπτο καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Δημόπουλος
έχει κάνει ένα μεγάλο πρότζεκτ για τη σωτηρία του περιβάλλοντος.
Σε μια προσπάθεια να τονίσει την εφήμερη ποιότητα της φύσης και να ευαισθητοποιήσει ως προς τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ο καλλιτέχνης, που ζει και εργάζεται στη Ζηλανδία, χρησιμοποιεί μια μη τοξική, μη μόνιμη χρωστική ουσία για να ζωγραφίζει «μπλε δέντρα», σε είκοσι πόλεις, από το Σακραμέντο μέχρι το Σίδνεϊ .
Ο Κονσταντίν Δημόπουλος επιδιώκει να εκφράσει ένα μήνυμα κοινωνικής συνείδησης και οικολογικής συνειδητοποίησης, ιδιαίτερα όσον αφορά την σκόπιμη καταστροφή των δασών.
Ο ίδιος επιδιώκει μέσα από το μπλε χρώμα να κάνει τη φιλοσοφία των ανθρώπων πιο πράσινη και κατ’ επέκταση να πρασινίσει τις μεγαλουπόλεις.
πηγή: https://perierga.gr/2017/06/ellinas-kallitexnis-vafei-mple-ta-dentra-ths-aystralias/
Τα δέντρα… βάφονται με το μπλε χρώμα και ξεχωρίζουν στο αστικό τοπίο, προκειμένου να φανεί η σημαντικότητά τους στη ζωή μας”, επισημείναι ο καλλιτέχνης.
Η πρωτοβουλία αυτή επεκτείνεται σιγά σιγά σε ολόκληρο τον κόσμο, καταδεικνύοντας ότι το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και μας αφορά όλους, ενώ η λύση εξαρτάται από την ευαισθητοποίηση του συνόλου προς την ίδια κατεύθυνση.
πηγή:
ανακαλύπτοντας το φθινόπωρο
μέσα από το έργο του Κωνσταντίνου Δημόπουλου,
από video και φωτογραφίες ....
η καλλιτεχνική μας απόδοση
με τέμπερες τυπώματα ...
και παστέλ...
ευχαριστούμε την Κουτσανοπούλου Μαρία
που μας "γνώρισε" τα μπλε δέντρα ...
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024
διαγωνισμός, SafeInternet4Kids 2025 ...
Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025,
το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, προκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό με διαφορετικά θέματα για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το θέμα του διαγωνισμού για τους μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι:
«Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»
όλα τα τμήματα του νηπιαγωγείου μας,
συμμετέχοντας στο διαγωνισμό,
«Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»
και αναλαμβάνει δράση !!!
δείτε όλη την ανάρτηση και στο blog του νηπιαγωγείου μας:
https://blogs.sch.gr/5nipyrg/2024/11/08/safeinternet4kids-2025/
Οι στόχοι μας:
Να κατανοήσουν τα παιδιά τι είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός.
Να μάθουν πώς να προστατεύονται από τον διαδικτυακό εκφοβισμό.
Να αναγνωρίσουν τη σημασία της αλληλοστήριξης και της ενσυναίσθησης.
Να ενθαρρυνθούν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να ζητούν βοήθεια όταν χρειάζεται.
Να κατανοήσουν τον ρόλο της οικογένειας και του σχολείου στην προστασία τους.
Ανάπτυξη Θέματικής:
Σε πρώτο επίπεδο: Εισαγωγή στο Θέμα
Συζήτηση με τα παιδιά: Τι είναι το Διαδίκτυο; Έχουν ακούσει για τον διαδικτυακό εκφοβισμό;
Αναγνώριση συναισθημάτων: Πώς νιώθουμε όταν κάποιος μας λέει κάτι άσχημο;
(Συζήτηση για τα συναισθήματα του θυμού, της λύπης, του φόβου).
Δημιουργία Κανόνων Συμπεριφοράς:
Διατυπώνουμε μαζί με τα παιδιά κανόνες για το τι πρέπει να κάνουμε και πώς να συμπεριφερόμαστε στο Διαδίκτυο
(π.χ. να είμαστε ευγενικοί, να μην λέμε άσχημες λέξεις, να μην κοροϊδεύουμε).
Σε δεύτερο επίπεδο: Aναζήτηση emoji στο διαδίκτυο
Αναζήτηση στο διαδίκτυο των emoji που δηλώνουν συναισθήματα π.χ, θυμό, χαρά, φόβο …κλπ
Συζήτηση για τα emoji:
Πώς νιώθουμε όταν στέλνουμε ή λαμβάνουμε φατσούλες που μας φοβίζουν ή μας κάνουν να χαμογελάμε;
Τι θα κάναμε για να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον;
Πώς μπορούμε να είμαστε κι εμείς καλύτεροι φίλοι στο σχολείο και στο Διαδίκτυο;
Σε τρίτο επίπεδο: Μαθαίνουμε για την Προστασία μας
Δραστηριότητα “Προστατεύουμε τα Δικαιώματα μας”:
Μιλάμε για τη σημασία της προστασίας των προσωπικών μας δεδομένων.
Τι κάνουμε όταν κάτι μας φαίνεται ύποπτο ή δυσάρεστο;
Ποια emoji χρησιμοποιούμε για να μην ενοχλούμε και ποια να δίνουμε χαρά;
Δημιουργία ενός on line εννοιολογικού χάρτη ορθής χρήσης των emoji:
Οργάνωση του χάρτη σε «ευχάριστα» και «δυσάρεστα» emoji.
Σε τέταρτο επίπεδο: Ενσυναίσθηση και Στήριξη
Δραστηριότητα “Στηρίζουμε ο ένας τον άλλον”:
Δραματοποίηση σε ομάδες
όπου τα παιδιά αναπαριστούν συναισθήματα που προκύπτουν από τα emoji,
δείχνουν πώς μπορούν να στηρίξουν τον φίλο τους που βιώνει εκφοβισμό.
Συζήτηση:
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον που νιώθει στενοχωρημένος ή τρομαγμένος από κάτι που έγινε στο Διαδίκτυο;
Πώς να ζητάμε βοήθεια από τους ενήλικες και να ενημερώνουμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε.
Δραστηριότητες & Εργασίες:
Καλλιτεχνική Δραστηριότητα:
Δημιουργία Η/Υ από ανακυκλωμένα υλικά, όπου στη θέση των γραμμάτων στο πληκτρολόγιο έχουν πάρει τα emoji.
Τα emoji που «ξεπετάγονται» δημιουργούν διαδικτυακό εκφοβισμό.
Μαθησιακή Καρτέλα: Δημιουργία ενός χρωματιστού πίνακα με την φράση
“ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ”.
Τα παιδιά “δημιουργούν” 3D μήνυμα κατά του διαδικτυακού εκφοβισμού στην οθόνη του υπολογιστή.
Σε υποστηρικτικό υλικό τα παιδιά καλούνται να διακρίνουν τα emoji που προκαλούν εκφοβισμό.
Αξιολόγηση:
Αυτοεκτίμηση και Συζήτηση με τα Παιδιά: Στο τέλος της δραστηριότητας, τα παιδιά αναστοχάζονται για όσα έμαθαν. Τι ήταν το πιο σημαντικό που θυμούνται; Πώς μπορούν να βοηθήσουν κάποιον που χρειάζεται υποστήριξη;
Αξιολόγηση Μέσω Δραστηριοτήτων: Με βάση τις δραστηριότητες (ζωγραφιές, παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις) μπορούμε να αξιολογήσουμε τη κατανόηση του θέματος από τα παιδιά.
Πηγές και Υλικά:
Χαρτόνια, μαρκαδόροι, ανακυκλώσιμα υλικά και άλλα υλικά για ζωγραφική και κατασκευές.
Προγράμματα για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη και ασφαλές Διαδίκτυο (με εικόνες και emoji κατάλληλα για παιδιά προσχολικής ηλικίας).
Συμπεράσματα:
Το πρόγραμμα αυτό επιδιώκει να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τον διαδικτυακό εκφοβισμό, ενθαρρύνοντας την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, τη δημιουργία ασφαλών σχέσεων και την ενδυνάμωση των κοινωνικών δεξιοτήτων τους. Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά αποκτούν εργαλεία για την αναγνώριση και την αντίσταση στον εκφοβισμό, ενώ παράλληλα ενισχύεται η αξία της αλληλοβοήθειας και της προστασίας.