Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Πολυτεχνείο........ 40 χρόνια πριν !!!


ας γίνουμε ιστορικοί τοποθετώντας το "Πολυτεχνείο " στην ιστορική γραμμή !!! 

μια πρόταση που είδαμε στο περιοδικό σύγχρονο νηπ/γείο - Χρ. Παπαγιαννίδου -

την οποία αξιοποιήσαμε και φέραμε στα μέτρα μας.......





η κούκλα της τάξης μας ο Ντίνος έγινε ιστορικός........


"διαβάζει, καταγράφει, 

ακούει και κοιτά, 

και τώρα κάτι θέλει να μας πει  

πως να φτιάξουμε ιστορική γραμμή "


τοποθέτησα εικόνες του Πολυτεχνείου. σημερινές  -17 Νοέμβρη 2013- 

η κούκλα-Ντίνος μας είπε να κολλήσουμε μια ταινία που θα ξεκινάει από το σήμερα............ 





ένα παιδί βηματίζει πάνω στη γραμμή από το σήμερα με κατεύθυνση προς τα πίσω.....



 4 βήματα-4 δεκαετίες   

και ένα άλλο παιδί βάζει σημάδι στο κάθε βήμα........

στο τέταρτο βήμα τοποθετήσαμε εικόνα από το Πολυτεχνείο -17 Νοέμβρη 1973-





η κούκλα - ιστορικός ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα τους λέει ότι τώρα θα μάθουν τι συνέβη εκεί πριν από 40 χρόνια.........αρχίζει να αφηγείται την ιστορία του Πολυτεχνείου... 

σε κάθε μέρος της αφήγησης πρόσθετα και την ανάλογη εικόνα.....




στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες........

μοίρασα στα παιδιά εικόνες από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου .......

τα ενθάρρυνα να τις παρατηρήσουν κάνοντας τους συχνά ερωτήσεις........





τι βλέπουν......ποια η έκφραση των ανθρώπων.....που βρίσκονται .......πως αισθάνονται.......τι σκέφτονται......τι θέλουν.......τι φωνάζουν......κλπ




τα παιδιά αναλύουν τις εικόνες και συζητούν μεταξύ τους........

τέλος μας παρουσιάζουν ότι παρατήρησαν !!!





τους έδωσα χαρτί Α3 με το Πολυτεχνείο........

τα παιδιά έπρεπε να το πλαισιώσουν με τα γεγονότα του " Πολυτεχνείου "



 ενδεικτικά κάποιες δουλειές μας .........














10 σχόλια:

  1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΟΓΡΑΜΜΗΣ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΟ!!ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η γραμμή του χρόνου είναι πολύ έξυπνη ιδέα για να κατανοούν τα παιδιά σιγά σιγα τα γεγονότα και το χρόνο γενικότερα. Και έτσι γίνεται και πιο ενδιαφέρουσα η ιστορία. Ωραια η εφαρμογή της στο Πολυτεχνείο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δύσκολη η ιστοριογραμμή αλλά την προσέγγισες (αναμενόμενο άλλωστε) υπέροχα. Μπράβο σε σένα και στα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ !!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια !!!
    η ιστοριογραμμή είναι όντως δύσκολη....αλλά πήγε πολύ καλά....προσωπικά με ενθουσίασε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατερίνα η ιστοριογραμμή είναι πολύ ενδιαφέρουσα αν και δύσκολη.. εμείς την έχουμε μονιμα κρεμασμένη στον τοιχο με σκοπό να την γεμίζουμε χρονολογίες με κάθε ευκαιρία και νομίζω πως σιγά σιγά βοηθάει να "μπουν" τα παιδιά στο νόημα των χρόνων και του παρελθόντος!! φιλιά και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εξαιρετική δουλειά!!!! για άλλη μια φορά!!!! Μπράβο Κατερίνα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή