Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

Τρέξε τρέξε, μικρούλη...

υγιή παιδιά υγιής πλανήτης, 

6ο εργαστήριο, 

Στη χώρα του Απογευματινού

7η δραστηριότητα: τρέξε τρέξε μικρούλη


Κινητικό παιχνίδι, καταγραφή ιδεών 

Το ταξίδι αυτό ξεκινά με παιχνίδι στην αυλή. 

Καλούμε τους μαθητές να παίξουν για 10-15 λεπτά ένα έντονα κινητικό παιχνίδι, μήλα, μπάλα, σκυταλοδρομίες κλπ. 

Μόλις σφυρίξουμε τη λήξη του, τους συγκεντρώνουμε και ρωτάμε αν πεινάνε ή διψάνε και τι ακριβώς ...ορέγονται περισσότερο. Τους αφήνουμε να πιούν νερό . 




Οι μαθητές ζωγραφίζουν τη φυσική δραστηριότητα που κάνουν εκτός σχολείου και το σνακ που τρώνε αμέσως μετά. Ζητάμε από τους μαθητές να σταθούν σε κύκλο. Επιλέγουμε τυχαία κάποιον μαθητή και ζητάμε να πει ποιο σνακ είχε σημειώσει στο δεύτερο χαρτάκι. Αν κάποιος είχε γράψει το ίδιο σνακ, αλλάζει θέση μαζί του. Έτσι μπορούμε εύκολα να παρατηρήσουμε ποια είναι τα αγαπημένα σνακ. 


 


 Ένας ουρακοτάγκος στο μπισκότο μας. Βίντεο.
 Παρακολουθούμε το βίντεο με τον ουρακοτάγκο.

 Ψάχνουμε μαζί με τα παιδιά τον κρυμμένο ουρακοτάγκο σε 2-3 σνακ. 

Τα παιδιά αναλαμβάνουν να ζητήσουν από τους γονείς τους 

να αποφεύγουν αυτές τις τροφές





Τροφομαχίες. Παιχνίδι Υπερατού.

 Παρουσιάζουμε την τράπουλα με τις κάρτες. 

Κάθε κάρτα απεικονίζει ένα πιθανό σνακ ή ποτό και σύμβολα που αντιστοιχούν σε: α) Ενέργεια (πόση προσφέρει) β) Υγεία (συντηρητικά/λιπαρά κλπ) γ) Περιβάλλον (απορρίμματα/τροφοχιλιόμετρα/φυσικές τροφές, όχι πολύ επεξεργασμένες κ.ο.κ.) Στις κάρτες αντιστοιχεί μία βαθμολογία από το 0-5 (5 το πιο καλό, 0 το χειρότερο). Το παιχνίδι παίζεται σε 4-5 μικρότερες ομάδες, όπως το Υπερατού. 

Σειρά έχει τώρα η υγρή τροφή. 

Ρωτάμε τους μαθητές πόσα ποτήρια νερό πίνουν την ημέρα. Όποιος πίνει τα πιο πολλά ανακηρύσσεται Σούπερ-Νεροφίδας και λαμβάνει ειδικό μετάλλιο. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς το μετάλλιο θα αλλάζει χέρια, πηγαίνοντας κάθε φορά στον πιο... διψασμένο. Δίνουμε στα παιδιά την πληροφορία ότι για την ηλικία τους, 4-8 ετών, συνιστώνται 6-7 ποτήρια την ημέρα. Πώς πίνουν το νερό; Σε ποτήρια; Σε παγούρια; Αγοράζουν μπουκαλάκια; Ποια τα πλεονεκτήματα του παγουριού; Ποια τα πλεονεκτήματα του νερού της βρύσης; Τι θα συνέβαινε αν συγκεντρώναμε όλα τα άδεια πλαστικά μπουκάλια από το νερό μας στην αυλή του σχολείου; Πόσο ψηλός θα ήταν ο πύργος που θα φτιάχναμε; Πόσα χρόνια θα χρειαζόταν η Γη για να διαλύσει το πλαστικό;



Οι  δραστηριότητες της  κάθε ενότητας 
περιλαμβάνονται στον  "Οδηγό προς εκπαιδευτικούς" & "Τον οδηγό δραστηριοτήτων"
από το πιλοτικό πρόγραμμα "Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης" που σχεδίασε η
ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του WWF Ελλάς.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου