Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

τα κάναμε σαλάτα ....



υγιή παιδιά υγιής πλανήτης, 

5ο εργαστήριο, 

Κάθε πράγμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο; 

Στη χώρα του Μεσημεριανού

6η δραστηριότητα: τα κάναμε σαλάτα


Συζήτηση, καλλιτεχνικά 

Ανακαλούμε με τους μαθητές μας τη θέση των λαχανικών στις δύο πυραμίδες διατροφής. 

Ο καθένας ζωγραφίζει και κόβει το αγαπημένο του λαχανικό/σαλατικό. 

Οι μαθητές συνδυάζουν τις ζωγραφιές τους για να φτιάξουν νόστιμες σαλάτες που σερβίρουν στο πιάτο . 

Στη συνέχεια όλη η τάξη βραβεύει την πιο νόστιμη σαλάτα, την πιο υγιεινή και την πιο πολύχρωμη! 



Το παιχνίδι των τεσσάρων εποχών 

Κινητικό παιχνίδι και ανάκληση γνώσεων 

Τοποθετούμε στις τέσσερις γωνίες της τάξης από ένα χρωματιστό πανί, ένα για κάθε εποχή του χρόνου. Μουσική υπόκρουση οι Τέσσερις Εποχές του Βιβάλντι. 

Οι μαθητές, όταν η μουσική σταματήσει, πρέπει να σταθούν στο σωστό πανί/εποχή που αντιστοιχεί στο λαχανικό της προτίμησής τους. 

Παρατηρούμε όλοι μαζί πού έχει σταθεί το κάθε παιδί. Σωστά ή λάθος; Σχολιάζουμε συνολικά τα λαχανικά της κάθε εποχής του χρόνου. 

Γιατί βρίσκουμε πια όλα τα λαχανικά όλες τις εποχές του χρόνου; 

Τι συνέπειες έχει αυτό; Πώς λειτουργεί ένα θερμοκήπιο και τι μπορεί να «κοστίζει» στο περιβάλλον και στην υγεία μας (περισσότερα φυτοφάρμακα, ενέργεια, κλπ.); Τι μπορεί να σημαίνει ένα προϊόν που εισάγεται από άλλες χώρες; 




Ψαρόσουπα Παιχνίδι ρόλων 

Επιστρέφουμε στην πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. 

Πού βρίσκονται τα ψάρια σε σχέση με το κρέας; Γιατί μας είναι απαραίτητα; 

Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και μοιράζουμε τις κομμένες καρτέλες ρόλων. 

Στήνουμε μαζί τους το σκηνικό στην τάξη. 

Μία γωνιά, ορίζεται ως θάλασσα, μία ως κουζίνα και μία ως ταβέρνα. 

Οι μαθητές παίρνουν θέσεις ανάλογα με το ρόλο τους και το παιχνίδι ξεκινάει Είναι Ιούνιος! Πετάμε όλα τα ψάρια της ημέρας στη θάλασσα και καλούμε τους ψαράδες να ψαρέψουν χωρίς να τους δώσουμε καμία άλλη οδηγία. 

Κάποια στιγμή, παρεμβαίνει ο λιμενικός και ελέγχει, ενδεικτικά, τις ψαριές των ψαράδων. 

Όσα ψάρια δεν έχουν το επιτρεπόμενο μέγεθος τα επιστρέφουμε στη θάλασσα. Στη συνέχεια ο εστιάτορας διαλέγει κάποια ψάρια βάσει της συνήθους ζήτησης και των τιμών. Ο εστιάτορας τα παραδίδει στον μάγειρα, ο οποίος γκρινιάζει γιατί κάποια είναι πιο μπελάς στο μαγείρεμα. Έρχεται η σειρά των πελατών και του σερβιτόρου. Άλλοι θέλουν γόνο για τα παιδιά τους, άλλοι μεγάλο ψάρι χωρίς κόκαλα κ.ο.κ.  




Περνάει ο εθελοντής του WWF, ο οποίος κολλάει στο εστιατόριο την αφίσα, όπου αναγράφεται το ελάχιστο επιτρεπόμενο για αλιεία μέγεθος κάθε ψαριού.  

Με το χαρακάκι τους τα παιδιά ελέγχουν αν τα ψάρια που παρήγγειλαν είναι στο σωστό μέγεθος. Αν δεν είναι, αλλάζουμε την παραγγελία.



Οι  δραστηριότητες της  κάθε ενότητας 
περιλαμβάνονται στον  "Οδηγό προς εκπαιδευτικούς" & "Τον οδηγό δραστηριοτήτων"
από το πιλοτικό πρόγραμμα "Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης" που σχεδίασε η
ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του WWF Ελλάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου