στη σελίδα μας θα βρείτε δραστηριότητες, ιδέες,υλικό, ....... για το νηπιαγωγείο !!!

" καλή εξερεύνηση "

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

αντίστροφη μέτρηση με ... γρίφο και αποστολή ή κέρασμα ???



έτοιμοι για να μετρήσουμε αντίστροφα ως τα Χριστούγεννα !!! 

αριθμημένα στολίδια κρύβουν γρίφους και αποστολές ή κέρασμα ...




κάθε μέρα πίσω από κάθε στολίδι ...

θα ανακαλύπτουμε έναν γρίφο και μια αποστολή ... 

αξιοποιώντας τους 12 γρίφους και αποστολές με 

"το ξωτικό των Χριστουγέννων" 

που μας "διασκέδασε" πέρυσι, στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ...





τους 12 γρίφους και αποστολές με "το ξωτικό των Χριστουγέννων", 

θα τους βρείτε: ΕΔΩ



 

τις μέρες όμως που θα ασχολούμαστε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, 

θα έχει κέρασμα !!!





και την ατομική χριστουγεννιάτικη μέτρηση,  

μπορείτε να την εκτυπώσετε: ΕΔΩ




Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021

μετρώ ώσπου να ρθουν τα Χριστούγεννα .... εκτυπώσιμο


επίσημη έναρξη εποχής της χρυσόσκονης ...

🎄 μετρώ ώσπου να ρθουν τα Χριστούγεννα 🎄




🎄🎄🎄ατομικό χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο🎄🎄🎄


ένα χριστουγεννιάτικο δεντράκι. ... 

και οι ημερομηνίες ....


κάνουμε 2 σχισμές στο δεντράκι για να περάσουμε τις ημερομηνίες .... 

στολίζουμε με χρυσόσκονη και αυτοκολλητάκια το δέντρο. ... 

στον κορμό του, ζωγραφίζουμε το δώρο που θα θέλαμε να βρούμε κάτω  από το χριστουγεννιάτικο δέντρο τα Χριστούγεννα 🎄🎁🎄

και το ανοίγουμε όταν φτάσουμε στην ημερομηνία των Χριστουγέννων 

κάθε μέρα μετακινούμε την σωστή ημερομηνία και την χρωματίζουμε. ...




μπορείτε να το εκτυπώστε στον παρακάτω σύνδεσμο:


https://docs.google.com/document/d/16SjOhYPAkEu8sRHUK1ObG7r61ZGjEEgv/edit?usp=drivesdk&ouid=116781591359381842792&rtpof=true&sd=true



Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021

Χριστούγεννα εξ αποστάσεως ...



Χριστούγεννα εξ αποστάσεως ...





 ΕΔΩ





ΕΔΩ





ΕΔΩ




ΕΔΩ





ΕΔΩ





ΕΔΩ





ΕΔΩ





ΕΔΩ


Κάποιος γιορτάζει... είμαι εγώ !!!


υγιή παιδιά υγιής πλανήτης, 
7ο εργαστήριο, 
«Κάποιος γιορτάζει... είμαι εγώ!»  !!!

11η δραστηριότητα: Στο πάρτι 




Κάποιος γιορτάζει... είμαι εγώ! Συζήτηση-καταιγισμός ιδεών Ρωτάμε τα παιδιά ποιος είναι ο επόμενος που έχει γενέθλια. Χρίζεται τιμώμενο πρόσωπο και του φτιάχνουμε μια κορόνα από χαρτόνι με το όνομά του. Πώς θα γιορτάσει τα γενέθλιά του; Ας υποθέσουμε ότι θα κάνει ένα πάρτι για όλη την τάξη. Τα παιδιά καταθέτουν ιδέες πού θα μπορούσε να γίνει αυτό το πάρτι και με τι είδους δραστηριότητες και παιχνίδια. Πού θα κάνουμε το πάρτι; Προτείνουμε κι εμείς έναν χώρο πρασίνου γύρω από το σχολείο και επιλέγετε τον πιο κατάλληλο. Μπορεί να μας βοηθήσει και η εφαρμογή Greenspaces, για να δούμε ποιος από αυτούς έχει παιδική χαρά, πόσιμο νερό, παγκάκια, κάδους σκουπιδιών και ποιον έχουν βαθμολογήσει καλύτερα οι χρήστες. Εστιάζουμε στα φαγητά. Οι μαθητές καλούνται να σκεφτούν φαγητά που ετοιμάζονται και μεταφέρονται εύκολα, τρώγονται χωρίς μαχαιροπίρουνα και διατηρούνται λίγη ώρα εκτός ψυγείου. Ο καθένας γράφει ή ζωγραφίζει αυτά που θα ήθελε να γευτεί στο πικνίκ-πάρτι σε ένα χαρτάκι. Οι μαθητές πρέπει να σκεφτούν ότι θα χρειαστούν τραπεζομάντιλο, πλαστικό ή υφασμάτινο. Χαρτοπετσέτες, πιατάκια, κουταλάκια ποτηράκια. Από τι υλικό θα είναι όλα αυτά; Το νερό πώς θα το μεταφέρουμε; Καλύτερα ατομικούς χυμούς και μπουκαλάκια νερού ή παγούρι και χυμό λίτρου; Πώς θα μαζέψουμε τα σκουπίδια; Θα τα βάλουμε όλα μαζί ή μήπως να φέρουμε μια δεύτερη σακούλα για την ανακύκλωση; Ποια από αυτά θα μπορέσουμε να ανακυκλώσουμε; Εξετάστε εναλλακτικές ιδέες. Αν περισσέψει φαγητό τι θα το κάνουμε; Ίσως αν έχουμε συνεννοηθεί από πριν με την οργάνωση «Μπορούμε» (boroume.gr), τα περισσεύματα να διατεθούν σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Αξιοποιούμε το βιβλιαράκι με την περιπέτεια του Μίκυ Μάους, Το τέλειο πικνίκ και συζητάμε τι έφερε ο καθένας από τους φίλους του Μίκυ. Παρατηρούμε ότι έφεραν όλοι φρούτα και έφτιαξαν μόνοι τους χυμούς τους. Μας άρεσε η επιλογή της φρουτοσαλάτας; Τι σημαίνει να μοιράζομαι;

















Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021

«Βγήκε η μανούλα, ψώνια να κάνει...»

υγιή παιδιά υγιής πλανήτης, 
7ο εργαστήριο, 
«Βγήκε η μανούλα, ψώνια να κάνει...»  !!!
10η δραστηριότητα: Στο σούπερ μάρκετ





Με οδηγό την τέχνη Αξιοποίηση έργων τέχνης 

Ακούμε και χορεύουμε με το τραγούδι «Στο σούπερ μάρκετ». 



Δείχνουμε στα παιδιά τα δύο έργα τέχνης , Andre Kertesz και του Duane Hanson, 1971. Ρωτάμε τα παιδιά τι τους κάνει εντύπωση. Το ένα είναι γλυπτό και το άλλο φωτογραφία. Είναι τέχνη άραγε αυτή η κυρία που σέρνει το καρότσι του σούπερ μάρκετ; Και αυτό το πιρούνι, τι θα ήθελε να καρφώσει; Είναι πεινασμένο; Σε κάποιες χώρες του κόσμου οι άνθρωποι τρώνε με τα χέρια. Ποιος θυμάται κάτι που αγόρασε, με τους δικούς του, στο σούπερ μάρκετ; Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα αγαπημένο τους συσκευασμένο προϊόν διατροφής.



 Τι κρύβει μια ετικέτα; Παιχνίδι με κάρτες, συζήτηση, καταιγισμός ιδεών Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυάδες-τριάδες και τους μοιράζουμε τις κομμένες από συσκευασίες τροφίμων ετικέτες. Τους ζητάμε να ανακαλύψουν πού κρύβεται η ημερομηνία λήξης και τους εξηγούμε τι σημαίνει. Μετά τους ζητάμε να σκεφτούν, κι αν μπορούν να βρουν, ποιες άλλες πληροφορίες μπορεί να αναγράφονται στη συσκευασία του προϊόντος που κρατάνε. Συζητάμε ώστε να τις κατανοήσουν όλοι. Τους δείχνουμε ατομικές και οικογενειακές συσκευασίες. Ποιες προτιμάμε και γιατί; Ποια από τα πιο κοινά προϊόντα που βρίσκονται συνήθως στο ντουλάπι ή στο ψυγείο του σπιτιού τους είναι σε ατομικές συσκευασίες; Πώς θα μπορούσαν να τις αντικαταστήσουν;




 Η πράσινη λίστα Παιχνίδι με λίστες, βαθμολογίες.
 Καλούμε τα παιδιά να φτιάξουν μαζί με τους γονείς τους τη λίστα για τα ψώνια και να πάνε μαζί τους στο σούπερ μάρκετ προσπαθώντας να μην ξεφύγουν από αυτήν. Όταν γυρίσουν στο σπίτι γίνονται Επιθεωρητές Σπατάλης! Ως Επιθεωρητές Σπατάλης αναλαμβάνουν να: • Τοποθετήσουν τα καινούρια τρόφιμα πίσω και τα παλιά μπροστά σε ράφια και ψυγείο. • Ελέγχουν τις ημερομηνίες λήξης των τροφίμων μία φορά την εβδομάδα και υπενθυμίζουν στους γονείς τους ποια λήγουν για να τα μαγειρέψουν. • Σερβίρουν μικρές ποσότητες αρχικά σε όλους. Αν θέλουν κι άλλο, σερβίρουν δεύτερη φορά. • Φυλάσσουν ό,τι περισσέψει στο ψυγείο ή στην κατάψυξη. • Βοηθούν τους γονείς τους να φτιάξουν τη λίστα για τα ψώνια την επόμενη φορά, αφού πρώτα ελέγξουν στο ψυγείο και στα ράφια τι χρειάζεται να αγοράσουν.


Οι  δραστηριότητες της  κάθε ενότητας 
περιλαμβάνονται στον  "Οδηγό προς εκπαιδευτικούς" & "Τον οδηγό δραστηριοτήτων"
από το πιλοτικό πρόγραμμα "Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης" που σχεδίασε η
ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του WWF Ελλάς.



Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Εδώ τα καλά πορτοκάλιααααααα !!!


υγιή παιδιά υγιής πλανήτης, 
7ο εργαστήριο, 
Εδώ τα καλά πορτοκάλιααααααα  !!!
9η δραστηριότητα: Στη λαϊκή αγορά




Στη λαϊκή. Παιχνίδι ρόλων 

Μουσική υπόκρουση η «Λαϊκή Αγορά». 

Τοποθετούμε τα θρανία σε σχήμα Π. 

Οι μισοί μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο του πωλητή πίσω από τους πάγκους. 

Τους μοιράζουμε τις κάρτες με τα φρούτα και τα λαχανικά. 

Τους ζητάμε να γράψουν σε ένα χαρτί τις τιμές των προϊόντων τους και τον τόπο παραγωγής τους. Μπορούν να αφήσουν τη φαντασία τους ελεύθερη. 

Αν δεν ξέρουν πραγματικές ονομασίες τόπων προέλευσης, μπορούν να επινοήσουν τοπωνύμια, όπως την Πορτοκαλία, τις Μηλιές, την Φραουλόπολη κ.ο.κ. 

Οι υπόλοιποι μαθητές κάνουν τους αγοραστές. 

Τους αφήνουμε να παίξουν περίπου πέντε λεπτά. 

Στον κύκλο συζητάμε με τι κριτήρια αγόρασαν οι καταναλωτές, με τι επιχειρήματα τους έπεισαν οι πωλητές. 

Ήταν το προϊόν φρέσκο, ήταν νόστιμο; Ήταν από μία συγκεκριμένη και γνωστή, για το προϊόν, περιοχή (π.χ. μήλα Τριπόλεως); 

Μήπως οι πωλητές έδιναν κάποιο δώρο ή προνόμιο (δικαίωμα δοκιμής ή μια ποσότητα προϊόντος δώρο);






 Να ένα μήλο! Συζήτηση «στρογγυλής τραπέζης»
 Μουσική υπόκρουση το τραγούδι «Μίλα μου για μήλα». 

Παρουσιάζουμε τα μήλα από διαφορετικές ποικιλίες. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες των τεσσάρων (4). 

Τους δίνουμε από ένα μήλο από κάθε είδος. 

Τους ζητάμε να αναγνωρίσουν την ποικιλία. Πρέπει να κόψουν, να μυρίσουν και να γευτούν το μήλο που θα τους δώσετε.

 Στη συνέχεια δένουν τα μάτια ενός παιδιού εναλλάξ από την ομάδα και του δίνουν να δοκιμάσει ένα μήλο και να το αναγνωρίσει. Ποιος είναι ο καλύτερος γευσιγνώστης της τάξης; 

Ποιες ποικιλίες τούς είναι περισσότερο γνωστές; 

Ποιες ήταν ευκολότερο να αναγνωρίσουν; 

Γιατί; (λόγω αρώματος, χρώματος, γεύσης, υφής); 





Στη συνέχεια δείχνουμε στους μαθητές τρία μήλα. Ένα ολοστρόγγυλο, ένα λίγο κακοχυμένο κι ένα σάπιο. Τους ρωτάμε τι γεύση νομίζουν ότι έχει το καθένα; Θα τα τρώγαμε και τα τρία; Πώς καταλαβαίνουμε αν κάτι έχει σαπίσει; Ποιο θα προτιμούσαν; (Μάλλον θα επιλέξουν το πιο «όμορφο»). Γιατί; Ξεκινάμε έναν διαγωνισμό. 

Ποιος θα φέρει το πιο πρωτότυπο σε σχήμα φρούτο ή λαχανικό; Να είναι όμως φρέσκο. 






Με το πινέλο του Παναγιώτη Τέτση. Καλλιτέχνες.
 Τους δείχνουμε εικόνες από τη Λαϊκή Αγορά του Παναγιώτη Τέτση. 






Τους μοιράζουμε χαρτιά και νερομπογιές ή μαρκαδόρους και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τη δική τους λαϊκή αγορά με όσα περισσότερα χρώματα μπορούν. Ντύνουμε με τα έργα τους τους τοίχους της τάξης.




Κάθε πράμα στον καιρό του και τα ζαρζαβατικά στην εποχή τους! 

Κινητικό παιχνίδι.
 Τοποθετούμε από ένα χρωματιστό πανί στις τέσσερις γωνίες της τάξης, ένα για κάθε εποχή του χρόνου. 

Τα παιδιά ανάλογα με τον μήνα της γέννησής τους, στέκονται στο αντίστοιχο πανί. 

Κάθε ομάδα ονοματίζει όσα περισσότερα φρούτα και λαχανικά της εποχής του μπορεί. 

Τους δείχνουμε τον πίνακα με την εποχικότητα των φρούτων. Συγκρίνουν και κοιτούν ποια ξέχασαν. 

Συζητούν αν πράγματι τρώνε τώρα τα φρούτα της εποχής.





 Ένας ντετέκτιβ στη λαϊκή αγορά 

Επίσκεψη στη λαϊκή, παιχνίδι ανακάλυψης
 Τα παιδιά επισκέπτονται με τους γονείς τους τη λαϊκή αγορά και εντοπίζουν ένα φρούτο που έρχεται από μακριά. Στην τάξη εντοπίζουμε το φρούτο που ήρθε από την πιο μακρινή περιοχή.






Οι  δραστηριότητες της  κάθε ενότητας 
περιλαμβάνονται στον  "Οδηγό προς εκπαιδευτικούς" & "Τον οδηγό δραστηριοτήτων"
από το πιλοτικό πρόγραμμα "Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης" που σχεδίασε η
ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του WWF Ελλάς.