Η 6η Μαρτίου έχει
καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας
και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying)
είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες
του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της
ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται
κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την
ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της
μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη
χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με
στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου
ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο
όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν
μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του....
στο διαδίκτυο αναζητήσαμε εικόνες που αντιπροσωπεύουν διάφορες μορφές βίας ....
σε εννοιολογικό χάρτη περάσαμε σκέψεις, συμπεριφορές, συναισθήματα ...κλπ
παρατηρήσαμε, αναλύσαμε , καταλήξαμε ....
ζωγραφίσαμε τις μορφές βίας καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης τους ...
με έμπνευση το βιντεάκι του 5ου Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας
(από τους νικητές SID 2025 διαγωνισμού «Λέμε
ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»)
και την πρότερη ενασχόληση μας με την εφαρμογή AI, chatterPIX,
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του....
στο διαδίκτυο αναζητήσαμε εικόνες που αντιπροσωπεύουν διάφορες μορφές βίας ....
σε εννοιολογικό χάρτη περάσαμε σκέψεις, συμπεριφορές, συναισθήματα ...κλπ
παρατηρήσαμε, αναλύσαμε , καταλήξαμε ....
ζωγραφίσαμε τις μορφές βίας καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης τους ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου